Rasechte endler?


Lijkt er wel op maar is moeilijk met zekerheid te bepalen met een foto volgens mij....
 
Het zijn twijfels. De vrouwen zijn wat te grof en de mannen zijn het ook niet helemaal. ik neig naar onzuiver maar ik weet het niet 100% zeker.
 
Het is inderdaad wat moeilijk te stellen of dit N-, P- danwel K-klasse endlers zijn.
De grove bouw van de vrouwen zegt overigens niets over welke klasse het betreft. Daar durf ik m'n hand wel voor in 't vuur te steken. Ik heb in venezuela ook grove vrouwen zien rondzwemmen. Ongeacht de klasse kunnen endlervrouwen ook net zo groot worden als gupvrouwen. Mits de omstandigheden daar naar zijn uiteraard... Dat veel endlervrouwen in de handel kleiner zijn heeft domweg te maken met het feit dat ze in de regel vrij vroeg bevrucht worden. En bij een dergelijke zwangerschap gaat nu eenmaal de groeipotentie naar de ontwikkeling van de nieuwe jongen i.p.v. naar de lengte van het vrouwtje. Toch zal een deel van dit soort vrouwen alsnog wel wat grover kunnen worden. Wat mij bij de mannen in de vrije natuur wel opviel was dat de dorsale vin hoofdzakelijk vrij wit is.

Grtz, "S"
 

Terug
Bovenaan