Rasbora Galaxy


R

Ramirezi8

Guest
Beste Aquarianen,

Voor mijn nieuw in te richten Aquascape denk ik erover om vooral Galaxy Rasbora's te gaan houden. Ik ben redelijk ervaren met ken dit visje nog niet. Wat zijn jullie ervaringen met deze vis (eisen, medebewoners, gedrag etc)?
Alvast dank!

gr,
Jeroen
 
Mooie vissen heb ze nu voor de derde keer. Kunnen op jonge garnaaltjes gaan jagen (neem ik voor lief).
Kan je aanraden om ze bij een particulier te halen aangezien de meeste visjes die uit een winkel komen sterven door een beginnend wit pluizig bultje welke uiteindelijk open knapt. Zal wel een soort virus zijn ( ? ) of iets waarvoor ze extra gevoelig zijn.

Zijn niet agressief en redelijk nieuwsgierig heb er 22 en blijven aardig bij elkaar (zijn nog jong). Zitten met vuurtetra, corydoras, garnalen en wat l-340 en appelslakken. Temperatuur tussen de 23-25 graden
 
Redelijk drukke vissen aangezien ze de hele tijd bezig willen zijn met paren. De mannetjes zitten vinnen tegenover elkaar te paaien en de vrouwtjes zijn aan het vluchten voor de vele mannetjes. Kweken snel.
Inderdaad halen bij kweker erg hoge prijzen bij lfs bij kweker te krijgen voor 1 euro.
 
Heb ze ook gehad; samen met een betta. Houden wel van veel beplanting. Vallen weg in een te groot aquarium, houden ook niet van de wildwaterbaan.
 
ik heb ze ook in een juwel primo 70. samen met corydoras panda en een betta. belangrijkste is dat de waterwaarden matchen. het zijn leuke en mooie visjes en hoe groter de groep hoe leuker.
ik heb geen jongen gehad en ook zaten de mannetjes wel is achter de vrouwtjes aan. besef wel dat het onderscheid best lastig bij deze vissen en dat je geluk moet hebben dat je een gezonde populatie moet hebben kwa man en vrouw. ik herken bovenstaande berichten niet maar dat is uiteraard persoonlijk. als je wilt houden houden zou ik kijken naar hoe groot je aquarium is en daaraan je grote van de groep aanpassen. wat ik al zei, in een grote groep is het een leuke en mooie vis
 
Naast mijn oranda goudvissen heb ik ook een gezelschapsbak en ik heb sinds 2 weken 6 galaxy rasborra zwemmen ik vind het leuke visjes maar ben nog aan het opserveren hoe ze zijn wil er ook nog wel 6 bij dan heb ik er 12 ze zijn nog jong dus hoop wel dat ze de mooie rode vinnetjes krijgen
 
Deze visjes zijn brutaler als ze in een grote groep zijn, anders zullen ze zich willen verschuilen. Hebben zeer klein voer nodig, en zijn niet heel snel tov andere vissen met eten pakken. Dus als er veel snelle middenlaag bewoners zijn, krijgen ze naar mijn idee te weinig voedsel omdat de anderen ze voor zijn. Ze kweken echter zeer snel, maar dat krijgt de kans niet in een gezelschapsbak. Kweken in een buitenbak in de zomer gaat fantastisch. Hebben ook geen hoge temperatuur nodig. Dus in de huiskamer kan je ze onverwarmd houden. Leggen hun eitjes in mos. De vrouwtjes zijn een stuk lichter gekleurd dan de mannetjes, zeker wat betreft de rode vinnetjes. Deze zijn bij de mannetjes veel roder.
 
Oke ik heb deze visjes samen met corydoras en verder nog geen andere visjes ik was erg onder de indruk van deze vandaar dat ik ze heb
 
Dank allemaal voor de reacties! Hier kan ik wel wat mee.
gr,
 

Terug
Bovenaan