Rare gedrag antennebaars !!!!!!!


Wie herkent dit gedrag,de mannetje zit constant achter het vrouwtje aan.Soms gaat het goed maar meestal is het net als op de video.Wat kan ik eraan doen.
 
Ik ben geen antennebaars expert, verre van. Maar wat me opvalt is dat je erg weinig planten hebt en zichtlijnen niet gebroken zijn. Hierdoor kan de vrouw zich ook niet goed onttrekken aan de man.
 
Klopt inderdaad , ga morgen ook wat meer planten halen ,maar wat bedoel je precies met dat de zichtlijnen niet gebroken zijn.
 
Klopt inderdaad , ga morgen ook wat meer planten halen ,maar wat bedoel je precies met dat de zichtlijnen niet gebroken zijn.
Er moeten denkbeeldige lijnen door het aquarium lopen die verhinderen dat ze elkaar kunnen zien. Dit kun je bereiken door het tactisch plaatsen van hout en planten.

Je tetra's zwemmen ook erg laag. Ik neem aan dat je geen drijfplanten hebt.
Die zijn zeer aan te raden omdat drijfplanten een gevoel van veiligheid geven. Vissen zullen wat hoger gaan zwemmen en nog beter op kleur zijn.
 
Zo ziet het eruit,komen morgen zeker planten bij.
 

Bijlagen

  • 20190821_201704.jpg
    20190821_201704.jpg
    33.8 KB · Weergaven: 137
  • 20190821_201642.jpg
    20190821_201642.jpg
    43.9 KB · Weergaven: 161
Zo ziet het eruit,komen morgen zeker planten bij.
Wat een ontzettend leuke bak. Mooi stuk hout ook. Laat die drijvers maar lekker groeien, dat gaan de vissen echt waarderen.
Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als je er nog planten bij zet. :foto:
 
Wat een ontzettend leuke bak. Mooi stuk hout ook. Laat die drijvers maar lekker groeien, dat gaan de vissen echt waarderen.
Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als je er nog planten bij zet. :foto:
Daar maak ik morgen nog wel fotos van,maar weten jullie nog mooie planten die ik kan gebruiken voor de zichtlijn.Daarna kan ik kijken of het beter gaat.
 
Daar maak ik morgen nog wel fotos van,maar weten jullie nog mooie planten die ik kan gebruiken voor de zichtlijn.Daarna kan ik kijken of het beter gaat.
Echinodorus planten zijn wellicht een optie. Makkelijk te krijgen en worden lekker groot en vol.
Bovenstaande vind ik zelf mooie soorten.
 
Teveel zichtbrekers bestaat eigenlijk niet... oké als je vissen niet meer voor of achteruit kunnen zwemmen maar dat gebeurd niet zo snel :)

zo heb je veel zichtlijnen al gebroken (zijn natuurlijk ook relatief kleine visjes).
hoe gaat het nu met de visjes onderling?
 
Nou ,mannetje sprint achter het vrouwtje aan als hij hem ziet,maar het zijn nou wel kortere achtervolgingen,dit zou een koppel worden volgens de verkoper maar volgens mij zit dat er niet in.Wat kan ik er nog aan doen.
 
Wat je even kan doen, is even een apart topic openen om te laten verifiëren of we het hier inderdaad of 1m + 1v hebben. is niet altijd even duidelijk te zien maar er zijn kenners die daar een hele goede blik op hebben.

zoals je zelf al aangeeft: een man + vrouw is niet persen een (goed) koppel. zolang het een paartje is wat goed met elkaar overweg kan is het al mooi meegenomen.
wil je echt een goed koppel dan kan je best met meerdere jongere dieren beginnen tot daar een mooi koppel uitkomt.
 
Geduld vaak lukt het wel neem daar wel een x aantal weken/maanden voor ivm leeftijd . Mocht het niet lukken zou je nog je ph iets kunnen laten zakken en je temperatuur iets verhogen zo komen ze in paar gedrag en daarna zou je pas kunnen concluderen of je wel een koppel hebt of niet
 

Terug
Bovenaan