Ramirezi redding


M

MissMalawi

Guest
Hoi hoi allemaal,

Naar mijn idee heb ik iets goede gedaan.
Tenminste dat hoop ik maar....

Ok� ik was dus vanmiddag bij een kennis, en toen zag ik tot mijn grote schrik dat hij een koppel ramirezi had zitten in een aqua40 geloof ik (zo'n aquarium waar alleen garnalen in horen).
Ik heb dus gezegd dat dit niet kon en heb toen de ramirezi's overgekocht.
Nu heb ik ze in mijn 60cm bak laten overwennen (deze bak had al bijna 5 weken staan indraaien omdat ik niet zo goed wist wat ik ermee wilde doen haha).

Dit is het aquarium:
6ddo2.jpg


Nu zitten ze met z'n twee�n in de bak, maar nu vroeg ik me dus af of ik hier goed aan doe..
Ze zijn wel met z'n twee�n maar is dit wel voldoende ruimte?
Ik was niet van plan er nog andere vissen bij te houden.

Ik heb wel 4 jaar ervaring met aquaria, en de waterwaarden waren prima.

Nou.. Ik ben benieuwd naar jullie mening! Tips zijn welkom!
 
als je enkel een paartje ramirezis hebt moet een 60cm bak op zich wel kunnen (denk ik). heb zelf altijd 1m+ aquaria gehad dus heb niet enorm veel inkijk op 60cm, maar ramirezis zijn dwergcicliden, dus zo groot worden ze niet en wat ik altijd heb meegekregen is dat dit zelfs het beste is voor ze: rustige bak zonder teveel rumoer (al deden de mijne het altijd prima bij mijn Geophagussen, maar ze hadden ook zat plekken om zich in terug te trekken als ze dat wouden :D)
 
Als je er niets meer bij doet gaat het misschien wel. Dat ligt een beetje aan de onderlinge agressie van het koppel. Zit er een grindbodem in de bak? Mikrogeophagus betekent 'kleine aardeter' dus het spreekt voor zich dat deze vissen liever een zandbodem hebben. :)
 
Hou ze in ieder geval goed in de gaten. Bij continu gejaag en/of stressstrepen van de diertjes is ingrijpen verstandig. De bak mag nog dichter beplant (plantjes mogen nog flink groeien).

~ Ivo
 
Jones zei:
Mikrogeophagus betekent 'kleine aardeter' dus het spreekt voor zich dat deze vissen liever een zandbodem hebben. :)