Ramirezi electric blue


MadhouseNL

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2022
Berichten
54
Leeftijd
35
Beste ,

Een zeer moeilijk vraagstuk , ik heb een koppeltje ramirezi , echter laat het “mannetje” het vrouwtje niet met rust , er mag zelfs amper gegeten worden. Het is wel alleen snel achterna zwemmen , geen knagen of beuken gelukkig . Nu vraag ik mij af of het wel mannetje en vrouwtje zijn, de een zegt van wel de ander denkt wellicht 2 vrouwen . Maar het is moeilijk te zien aangezien deze vissen flink doorgekweekt zijn en de gebruikelijk kenmerken niet meer goed zichtbaar zijn. Kortom wat is jullie mening en advies ? Zie bijgevoegde foto

Links het vermoedelijke mannetje rechts het vrouwtje
 

Bijlagen

  • IMG_0466.png
    IMG_0466.png
    9.6 MB · Weergaven: 60
Dat is een lastige idd. De rechter lijkt ook nog niet volwassen te zijn. Maar of dit een vrouwtje is twijfel ik aan. De grotere ziet er in mijn ogen uit als een vrouw. Ik zie afgeronden vinden, geen vinnen die langer doorlopen in een punt. Dat komt op mij over als een vrouw
 
Dat is een lastige idd. De rechter lijkt ook nog niet volwassen te zijn. Maar of dit een vrouwtje is twijfel ik aan. De grotere ziet er in mijn ogen uit als een vrouw. Ik zie afgeronden vinden, geen vinnen die langer doorlopen in een punt. Dat komt op mij over als een vrouw
hoi Ed , jij zou dus je geld zetten op 2 dames?
 
Daar neig ik wel naar als ik ze zo zie.
Daar neig ik zelf ook naar , ik denk dat ik ga proberen die grote terug te brengen , en om te ruilen voor een jong mannetje .de kleine at na een week al uit me hand en is super sociaal in de bak , de grote is ook tegen de andere vissen een beetje een “bulley”
 

Terug
Bovenaan