ramirezi blue / wildkleur samen


J

jsinasa

Guest
Ik heb 2 ramirezi electric blue, prachtige vissen, beetje klein. Ooit als koppel gekocht, blijken toch 2 dames te zijn. Nou wil ik er 2 mannen bij doen, maar dan wildkleur. Kan dat samen? Zou dat koppeltjes vormen, blue+wildkleur?
 
wat voor formaat heeft je aquarium?

~ Ivo
 
formaat is moeilijk te omschrijven want er zit een verticale hoek in, lengte 1m40, 450l water. Dus dat is geen bezwaar voor 2 koppeltjes als je dat bedoelt ;-) Vraag is dus of de 2 kweekvormen koppeltjes kunnen vormen.
 
Dat is in ieder geval voldoende ruimte voor twee koppels ja, daar doelde ik inderdaad op.
Bij mijn weten kunnen ze gewoon koppelen.

~ Ivo
 
Ja,die kunnen met elkaar koppelen.

Je bak is in ieder geval ruim genoeg. Twee of meerdere koppels kan goed gaan, maar ook fout (ja zelfs in de grotere bakken kunnen ze flink tekeer gaan).
 
Dank. Overigens, ik ging er van uit dat het vrouwtjes zijn omdat ze zo klein zijn. Nu ik me wat inlees twijfel ik, omdat ze best wel een hoge vin hebben. Wie kan daar uitsluitsel over geven?

393234_0_82_ramirezi1.jpg

557963_0_82_ramirezi2.jpg
 
Ik denk dat je gelijk hebt, het zijn 2 vrouwen. Ik weet de rest van je bestand niet, maar misschien is een groepje leuker dan 2 koppels?
 
Hmm, zijn wel vrouwen.Hoge vinstralen zegt niet altijd wat, heb ook zat vrouwen gehad die lnage vinstralen hadden.
 
ok dank. Hoe bedoel je groepje Jelle? Ze moeten toch in koppel(s) of harem?
 
Ik heb in mijn 1,20m bak ook 2 koppels Ramirezi. 2 stuks Ramirezi en 2 stuk Ramirezi elektric blue.
Ze vormen bij mij met de andere soort een koppel.
Dus blauw met de normale.
Het ookal vaak eitjes van ze gehad.
Aggressie tijdens de eitjes naar elkaar en andere vissen valt reuze mee.
Heb ze al vanaf oktober 2013 en dat ging al goed in een 80cm bak. Nu zitten ze in een 1,20m bak. Linkerzijde is van het ene koppel en de rechterzijde van het andere koppel(was ookal in de 80cm bak).
 
In het wild leven ze in groepen bij elkaar, IN een bak die groot genoeg is, zoals de jouwe kan je ze de ook in een groep houden.
 

Terug
Bovenaan