Ramirezi bleu word een beetje zwart!


S

steffy

Guest
Hoi,

Ik weet niet of het hier goed staat.

Maar mijn vrouwtje is vrijdag avond dood gegaan.
Ze was mager dat ik d'r kocht werd ook niet dikker had d'r ongeveer 3 maanden gehad.
Maar zaterdag begon mijn mannetje al zwart van kleur te worden en mager.
Had dan het weekend geen tijd om een nieuw vrouwtje te hallen.
Dus maandag gelijk een nieuw vrouwtje gehaald.
Toen ie het nieuwe vrouwtje zag begon ie weer wat meer op te kleuren.
En achter d'r aan te gaan.
Dat doet ie nu nog steeds af en toe.
Maar hij word nu weer zwart van kleur te worden en nog steeds mager.
Ik voer hem elke dag en geef om de dag diepvries voer.
Hij zit in een 100l bak met 6 platy's en 5 guppy's en nog 4 bodem visjes.
 
Wat voor kleur ontlasting heeft hij ?
 
Oei, dat is jammer dat het vrouwtje is overleden.Eet hij nog wel? Hoe vaak verschoon je het water?
 
Zijn ontlasting is gewoon normaal een beetje bruin achtig.

Mijn water waarde had ik van de week nog getest en die waren goed.

Hij eet wel gewoon. Ik verschoon mijn water om de 2 weken als het nodig is. Als het eerder vies word dan verschoon ik het eerder.
 
Wat is goed? Wat voor de ene vis goed is kan voor de andere vis juist helemaal niet goed zijn.
 
Ja, dat kan je beter voor zijn. Dus ik zou het wel frequent verschonen of het nou vies uit ziet of niet.
 
Ik onthouw niet zo veel dingen maar ik kijk juist naar die van de ramerezi wat goed is.
Die andere vissen wou ik eigenlijk niet meer maar ze blijven kweken en vind het zielig on ze door de wc levend heen te spoelen.

Maar toen ik naar me water waarders keek waren ze goed ieder geval.
Ik weet niet meer in wat dat onthouw ik niet.

Ik laat me bak natuurlijk niet hellemaal bevuilen ik verschoon het al als er een beetje bruin op de bodem licht en dat gebeurd pas met ongv 2 weken
 
Schrijf de waterwaarden op. Ik onthoud ook niet alle waarden, juist daarom schrijf ik het op en bewaar het.
 
Donker worden heeft vaak met stress te maken. Hierin kunnen waterwaarden een belangrijke rol spelen...
Om juist advies te geven is het wel handig om meer info te hebben zoals die waarden ;)
 

Terug
Bovenaan