Ramen schoonmaken met algeneter verstandig?


L

LeonaH

Guest
als je je ramen schoonmaakt met zo'n ding aan beide kanten met een magneet, haal je dan niet alle algen voor de algeneter weg?

en hoevaak moet je je ramen schoonmaken?
 
Tot ze schoon zijn.
Oppassen voor krassen.

En,algeneter heet wel zo,maar heeft toch meer nodig.
Gekookt spruitje,gekookt mosseltje.
 
Je zal vast niet alles weghalen. Op planten, hout en andere dingen zit het ook wel. Maar zoals Bertus al aan gaf kunnen ��algeneters�� daar niet op teren. Zelf maak ik ze pas schoon als het alg begint te storen. Ik raad je ook aan gewoon een stuk filterwatten te gebruiken in plaats van zo'n magneet. Deze maken vaak veel krassen.
 
danku maar dit was mijn vraag:
als je je ramen schoonmaakt met zo'n ding aan beide kanten met een magneet, haal je dan niet alle algen voor de algeneter weg?
 
En dit was mijn antwoord ;)

Je zal vast niet alles weghalen. Op planten, hout en andere dingen zit het ook wel.
 
Ik gooi er ook algentabletjes in en mijn algeneter gaat ook achter vlokvoer aan.

Ligt een beetje aan welk soort algeneter je hebt.
 
Voor mijn algeneter laat ik vaak de achterwand vol algen zitten. Een iets groenige achtergrond is vaak wel mooi.
Daarnaast schiet mijn algeneter op al het voer af dat op de bodem terecht komt.
Shrimpsticks bijvoorbeeld. Ook de pompwand laat ik vol zitten. Alleen als er 'verkeerde' algen groeien dan verwijder ik deze. Zo heb ik ooit penseel alg gehad dat ik niet mooi vind.
Al je wat veel hebt weggehaald kan je ook een 24 uur komkommerschijfje op de bodem leggen.
Eten ook veel andere vissen van.
 
Er zit normaliter zat alg in de bak voor de algeneter (slangen, in- uitstroom, achter en zijwanden, hout stenen planten ) en ik denk dat je nog wel iets wilt zien door de ruit ?

Beter niet zo'n magneetding gebruiken, een korreltje zand erin van de bodem en je ruit zit vol krassen.
Een plastic pasje werkt perfect, voordeel is dat je je algen er in een 'laagje' afschraapt, dat een beetje gaat zweven, vinden de vissen heerlijk snoepgoed merk ik.

Verder vinden algeneters , komkommer, courgette, appel, wortel etc heerlijk, als het nog te hard is voor de vissen komen zij er prima mee aan hun trekken meestal wanneer de lampen uitzijn overigens.
 
verkeerde algen?
hoe kun je die herkennen?
ik heb btw een borstelneus.
maar bedankt voor alle informatie, ik maak altijd alles schoon in 1x, de wanden vh filter, de planten, hout enz.
maar dan zal ik de wanden maar niet doen, dan weet ik zeker dat ie niet verhongert.
 
planten en hout schoonmaken ?
en de wand van je filter ik neem aan een binnenfilter ?

waarom zou je dat doen ? daar heb je die algeneter toch voor .

haha aan t werk met m ......
 

Terug
Bovenaan