Rabbit snails en planten


B

Bettaboy98

Guest
Weer een vraag omtrent de rabbit snails. Ik heb heel lang geen last gehad van dat ze aan mijn plsnten eten. Maar sinds 2 weken nieuwe planten in mijn bak gezet. En binnen 3 dagen hebben ze alle nieuwe planten in de hoek opgegeten. Is dit vaker een probleem en kan ik hier wat tegen doen? Mijn bak is een meter lang en vol planten en hout. Dus vind het erg toevallig dat het alleen in 1 hoek is en alleen die soort planten. Verder geef ik ze zinkend voer voor rabbit snails. Eten ze mee met de algeneter tabletten en is de vak voor zien met catapa bladeren wat ik express al heb verspreid over heel de bak en dat eten ze ook netjes op.ik wil graag kijken of ik hier wat aan kan doen. Ik zou het zonde vinden als alle planten de klos worden, plus ik durf natuurlijk even geen planten meer aan te kopen. Alle hulp is welkom alvast bedankt.
 
Tja ik herken het want hier waren ze gek op vallisneria. Ik heb ook wel gehoord dat ze de planten met rust laten dus waarom ze het soms wel doen durf ik niet te zeggen.
 
Inderdaad de valeseneria allemaal weg ze knagen ook aan mijn reuze variant maar die kan het hebben, de geschroefde variant is compleet weg. Ik hoorde wel dat ze gek zijn op java varen maar daar zitten ze juist niet aan te eten.
 

Terug
Bovenaan