Raar wit koekig ding op raam


aquaboy.

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2023
Berichten
99
Leeftijd
14
Hallo iedereen
We hebben nu op school een aquarium opgestart. Er zitten nu 3 jonge guppy’s in er komen binnenkort nog bij. Nu komt er een wit koekig iets op het raam we hebben geen idee wat het is. Weten jullie wat het is?

image.jpg

Alvast bedankt!
 
Lijkt mij dat de bak gewoon vuil is aan de binnenkant, voorzichtig wegpoetsen met een pluk filterwatten.
 
Staat de bak binnen en zit het aan de binnen of de buitenkant?
Hij staat binnen.
Lijkt mij dat de bak gewoon vuil is aan de binnenkant, voorzichtig wegpoetsen met een pluk filterwatten.
ik heb al geprobeerd om met een algen magneet het weg te krijgen maar geen resultaat. De aquarium is wel een week lang niet gekuist geweest want het was vakantie. Maar dat kan het niet zijn denk ik want het is een 120 liter aquarium en er zitten tot nu toe maar 3 kleine guppy’s in. Ik zal is proberen met filterwatten.
 
Zoals al aangegeven geen algen magneet gebruiken, zie vorige bericht.
Het aquarium laat na bestuderen van de bak / foto al diverse krassen zien, dat worden er meer bij het gebruik van een algen magneet.
 
Die krassen zijn er gekomen van het transport van een vriend naar de school. Het is namelijk zijn oude aquarium. Ik zal in het vervolg filterwatten gebruiken
 
Ik zie dat de bak tegen het raam staat. Ik houd het voorlopig op algen door overbelichting. Sommige algensoorten laten zich maar lastig verwijderen.
 
We gaan met de lasercutter een plaat maken met afbeeldingen van guppy’s om achter de aquarium te bevestigen. We hebben de aquarium nog niet gekuist omdat we vandaag geen les hadden morgen hebben we wel in die klas les ik zal het dan kuisen.
 
Met een plastic pasje kun je de ruiten ook schoonmaken.
Of met een stickerafsteker
16994700385681949450008.jpg
daar hoef je het minste kracht bij te gebruiken.
 
Als je geen zand meeneemt of opwervelt dan krijg je geen krassen, in een spons of watten kan een korrel terecht komen die gaat krassen.
Maar een paar krassen is toch ook weer niet zo erg😀
 
Goedemorgen😀zand veroorzaakt krassen!
Maar het gereedschap niet dat komt dan door hoe je ermee omgaat.
Zo,n stanleymesje is geen glassnijder en met een plasticpasje ben je gewoon veel schoner bezig als met spons of watten waar juist zand/grind in gaat zitten.
 
Ik gebruik telkens een stukje filterfleece van een grote rol en blijf dan 2 cm van de bodem en als dat klaar is dan doe ik voorzichtig het onderste stukje nog.
 
Niemand moet ook heel hard op en neer schrobben met het pasje of mesje tussen de hoeklijnen want dan gaat inderdaad de kit ,,flubberen,, en groeit er daar weer groene spul achter.
 
Niemand moet ook heel hard op en neer schrobben met het pasje of mesje tussen de hoeklijnen want dan gaat inderdaad de kit ,,flubberen,, en groeit er daar weer groene spul achter.
Schrobben sowieso niet (in mijn ogen). Ik ging altijd van boven naar beneden. Naar boven haalde ik het pasje of mesje even van het glas af. Dan kun je ook geen zand mee omhoog trekken.
 
Dus jij blijft uit de buurt vd kit en van boven naar beneden en schrobt niet, dat is perfect!
 

Terug
Bovenaan