PVC buizen gebruiken bij Eheim filter?


Kruisstukken : Kruisstuk 200x200 mv 45 3x1 - Royal Brinkman






www.brinkman.nl � Catalogus � Hemelwaterafvoer � Kruisstukken
400 � 300 - Kruisstuk 200x200 mv 45 3x1: Voor liggend gebruik. e 41/SN 4, voorzien van het KOMO keurmerk, volgens BRL 2002. De rubber-manchetten zijn vervaardigd ...


Nee, zijn sokken voor

Waarom neem je geen bioloog?
 
Broekstuk komt hij uit op 2 uitgangen ipv 3.

Bioloog maakt meer lawaai, toch? Ik wil graag een muisstille bak omdat hij op mijn slaapkamer staat. Een brom filter wil ik ook niet hebben.

Het is mij al vaker gevraagd eigenlijk.
 
Kruisstuk 200x200 mv 45 ....3x1:
Het is net hoe je hem maakt. kwa invallend water.

Is wel 1 x stroom voor opvoerpomp.
dan 3 x. en minder schoonmaken.


Denk dat ze te groot zijn, die ik zie.
3 x manchetmof / 1 x spie



dia (mm) artikelnr.
110 028001109
125 028001257
160 028001605
200 028002008
 
Je tekening is duidelijk hoor.

Ik moet je wel teleurstellen; die splitsing is niet verlijmbaar maar werkt met rubberen ringen. Die is voor normale afvoer en niet geschikt voor drukleidingen. Daarvoor heb je echt alleen keus uit Y T en X.

Stukken die automatisch verlopen bestaan niet. Alles heeft rondom dezelfde maat. Wil je naar kleiner dan moet je werken met verloopjes. Een verloopring is dan compacter dan een verloopstuk. Het is maar net wat je wilt.
 
er zijn wel degelijk stukken pvc met de verloop erin verwerkt, kijk maar bij vijverstunt.nl kan je een T kopen hav 40x16x40...

je zou zo'n stuk als op tekening wel kunnen gebruiken voor je vuile water, in principe staat er geen druk op die leiding, althans niet zo gigantisch dat het meer is als een keuken afvoer.

maar waarom zo moeilijk?
ik zou toch echt gaan voor 1 pijp met 3x T met verloop naar de goede diameter voor de slangpilaar en een knie eronder voor het waterwisselen.
de pers zijde van het filter zou ik wel per filter een eigen buis doen, dit zodat ze mekaar niet tegen kunnen gaan werken door druk verschillen, en zodat je elk filter afzonderlijk kan regelen.
 
Ik ben toch zwaar aan het overwegen om een bioloog filter te nemen.
Dit betekend absoluut niet dat dit topic geen nut heeft gehad, want ik weet nu (denk ik) een beetje hoe pvc werkt.
Dit zal ik ook moeten gaan gebruiken bij de bioloog.
 
Waarom T stukken, als je ook met Y kan werken.

Minder weerstand, beter te reinigen.
 
omdat je dan een hoek naar beneden hebt wat onwenselijk kan zijn als je slangen onnodig veel en eventueel scherpe bochten moeten maken.
met een T beperk je de scherpte en hoeveelheid bochten.
 
Daar ben je toch zelf bij ,he.

kan je makkelijk met bochten weg werken.
Denk, dat jij anders denk, dan ik.

Jaren gootstenen met kunststof aangesloten, op een manier dat alles goed weg loopt.



Behalve HIER. steeds verstopping in haakse bochten.
Hadden ze 2 x 45 moeten nemen.
 

Terug
Bovenaan