pvc bak of dergelijke


J

jones007

Guest
hallo,
een vraagje wat ik kan het niet juist verwoorden
als je zon klein aqua koopt in de winkel zit die bak meestal op zon harde plastieke kunstof bakje,

nu ik ik zou ook graag één laten maken of bestellen voor mijn aqau maar weet niet waar en hoe ik juist moet noemen
als ik pvc hoekprofiel intyp kom ik ja op zo enkel profielekes uit

maar ik wil gewoon gans mijn bodem willen beschermen en die bak erin plaatsen met een oprand van 3 cm ofzo

ik heb dus gisteren om een tweedehands aqau geweest, niks aan
ik legde hem in mijn auto en met eruit te halen een tikje gehad op de hoek langst de binnen filter, heb dat direct gekit met hars, maar een barts is niet te zien
hij staat nu op mijn terras met regenwater in tot vanboven en hij lekt toch niet, glas is 14mm
bak is 150x40x80
dus denk dat het stukje glas eraf is geen kwaad kan (hoop ik toch)

daarom ik zon profiel op de bodem wil plakken dat het toch extra versteviging is.

iemand die me raad weet waar ik zoiets kan bestellen of laten maken

groetjes
 
Waarom niet een plaat of iets anders aan de onderkant? Dat lijkt me qua gewicht beter dan een plastic randje met dit formaat? Geen ervaring verder, zomaar een gedachte
 
Als je je bodem wil beschermen, en groot gelijk heb je, kun je beter een mat of piepschuim eronder plaatsen. Wil je de buitenkant beschermen, dan zou ik een houten kast maken. Desnoods met een opstaande rand voor die 3 cm als je daar meerwaarde in ziet.
 
beste,
bedankt voor je hulp maar dat zijn enkel de hoekprofielen, dus al ik dat erop lijm is mijn volledige bodemplaat niet vlak he, want dan zit ik met een kantje

alle als je een kleine aqua van 50 CM bv koopt zit dat glazen bakje toch in zon kuntstof bakje onderaan en zoiets bedoel ik

toch bedankt
En die kleine bakjes zitten niet in een plastic bakje, de onderkant staat puur op die strips en niet op een compleet dichte plaat pvc
 
Waarom niet een plaat of iets anders aan de onderkant? Dat lijkt me qua gewicht beter dan een plastic randje met dit formaat? Geen ervaring verder, zomaar een gedachte
awel ja zon plaat met hoeken aan he zodat de bak daarin kan en dat ik kan afkitten en zijn de hoeken toch wa verstevigd
dank je
 
En die kleine bakjes zitten niet in een plastic bakje, de onderkant staat puur op die strips en niet op een compleet dichte plaat pvc
awel ja jij bent mee :)
dus zou ik dat ergens kunnen laten maken denk je en of in een complete plaat pvc
dank je voor je hulp
 
Ja je hebt in de bouwmarkten ook pvc-platen en die kan je dan op maat van je bak zagen en daar dan een strookje pvc tegenaan lijmen maar eerlijk gezegd denk ik dat het vooral mentale stevigte geeft maar in het echt 0,0 % stevigte geeft, of je neemt zo'n hoekprofiel die je zelf rondom maakt en dan de ruimte onder je bak tussen die hoekprofielen opvult met pvcplaat, maar ook hier zal het vooral mentaal veel stevigte geven maar fysiek 0,0%, wil je echt iets hebben wat stevigte geeft moet je aan een metalen frame denken dat heeft genoeg kracht om ook daadwerkelijk wat toe te voegen
 
Ja je hebt in de bouwmarkten ook pvc-platen en die kan je dan op maat van je bak zagen en daar dan een strookje pvc tegenaan lijmen maar eerlijk gezegd denk ik dat het vooral mentale stevigte geeft maar in het echt 0,0 % stevigte geeft, of je neemt zo'n hoekprofiel die je zelf rondom maakt en dan de ruimte onder je bak tussen die hoekprofielen opvult met pvcplaat, maar ook hier zal het vooral mentaal veel stevigte geven maar fysiek 0,0%, wil je echt iets hebben wat stevigte geeft moet je aan een metalen frame denken dat heeft genoeg kracht om ook daadwerkelijk wat toe te voegen
yep jou tweede voorstel lijkt me wel wat, eerst hoekprofielen plaatsen en dan opvullen met pvc plaat qwa zelfde dikte
een onderstel kan ik niet maken want ik heb in de living en keuken de muur uitgekapt , bovenaan putrel gestoken en daar op de grond een kader gemets met snelbouwsteen en daar een tablet op, dus de bak komt daarop zodat ik doorkijk heb langst beide kanten, denk wel dat het daar mooi gaat staan, heb een open keuken nu met een aqau tussen binnenkort :)
bedankt voor je info
 
Ik ben wel benieuwd naar een foto van het deel waar je het aquarium wilt neerzetten.
Lijkt me een leuk project.

Wat ik begrijp is dat je nu een volglas aquarium hebt. Zoals hierboven genoemd zal pvc onvoldoende sterk zijn en meer ter decoratie van de hoeken. De oude Juwel Rio aqua hebben zo'n constructie dat de bodem alleen op het kunststof profiel staat. Persoonlijk zou ik er een betonplex plaat onder doen. De randjes kan je dan naar wens van pvc profiel voorzien zoals de link hierboven.
 
Ik ben wel benieuwd naar een foto van het deel waar je het aquarium wilt neerzetten.
Lijkt me een leuk project.

Wat ik begrijp is dat je nu een volglas aquarium hebt. Zoals hierboven genoemd zal pvc onvoldoende sterk zijn en meer ter decoratie van de hoeken. De oude Juwel Rio aqua hebben zo'n constructie dat de bodem alleen op het kunststof profiel staat. Persoonlijk zou ik er een betonplex plaat onder doen. De randjes kan je dan naar wens van pvc profiel voorzien zoals de link hierboven.
ja zo ga ik het doen
natuurlijk zal ik een foto plaatsen als de bak er staat en mijn discussen erin zwemmen :)
dank je voor respons
 
Ik begrijp aan de zinsopbouw dat je van België bent?
Waar ga je de discus halen?
Enig idee of het kweek of wildvang wordt?
 
Ik begrijp aan de zinsopbouw dat je van België bent?
Waar ga je de discus halen?
Enig idee of het kweek of wildvang wordt?
mijn zoon heeft op zijn kamer een bak met discussen,(nu vijf weken) zal straks een foto plaatsen of filmke, hij mag er 6 stuks insteken maar nu zitten er al vier in van deze woensdag en dinsdag komen zijn andere twee erbij
en ja ik ga er 12 steken als mijn bak draaid
hihi ja ik kom van belgie

ik heb thuis in mijn tuin japanse koi's en die haal ik in lebekke (oostvlaanderen)
ende discussen komen van stendker (duitsland)die ook de winkel in lebbeke verdeeld, ik moet geen andere hebben maar dat is ieder zijn ding natuurlijk
ze zijn echt gemakkelijk te houden, juist mijn kraantjeswater en klaar omdat ze daar op groot gebracht zijn, mijn ouders hebben die al 2 jaar en nooit problemen mee en die tank heb ik ook geinstaleerd, had 22 jaar cilchliden maar was tijd voor iets anders
 
Ben benieuwd hoe je het gaat doen
awel eerst mijn hoekprofielen plaatsen, daar na opvullen met pcv plaat 2MM, en zo is alles mooi vlak aan mijn onderkant
dan bij plaatsing er best iets onder leggen zeker? piepschuim? isemo?
grtz
 

Terug
Bovenaan