Pterygoplichthys gibbiceps (denk ik)


O

Ojoj

Guest
Lengte 28 a 30cm

b97syD1AxV6rIWZR98Sy5bw-bFNuwl9h.jpeg


Is tijdens een vreemd verlopen aankoop mee gekomen, maar is te groot voor mijn bak, dus ik ga er een ander huis voor zoeken.

Zie ook topic http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1543700 voor meer info.
 
Over het algemeen wordt bij dit soort vissen geroepen: je mag in je handjes knijpen als je hem �berhaupt al kwijtraakt aan iemand met een grote bak.
Oftewel ga maar uit van gratis of een symbolisch bedrag. Alles meer is pure winst.

Leuker kan ik het ook niet maken. Sorry.

~ Ivo
 
Ja, die zal bijna niet te slijten zijn. Dit zal heel erg moeilijk worden. ;)

Wellicht kan je hem gratis slijten aan een dierenzaak.
 
Het bedrag maakt mij zelf niet zo veel uit. Dat hij een goed onderkomen krijgt des te meer. Vandaar dat ik even pols om te kijken wat een gangbare prijs is om handelaren en profiteurs eruit te kunnen filteren.

Vrees dat dat moeilijk gaat worden. Zal hem dan maar teab online zetten en proberen de potentiele koper een beetje te screenen. Heb al filmpjes gezien van zulke vissen in bakjes van 30 tot 60cm en daar moet ik niet aan denken.

Bedankt voor de input!
 
Je krijgt hem eerder kwijt als je geld toe geeft dan datje er geld voor krijgt, dus das een groot probleem.

Wat betreft die grote vissen in kleine bakjes. Dat komt omdat ze vaak verkocht worden als goedkoop algenetertje voor een kleine bak...
 
Botia zei:
Wat betreft die grote vissen in kleine bakjes. Dat komt omdat ze vaak verkocht worden als goedkoop algenetertje voor een kleine bak...
Vraag me wel af wat voor baat een winkel erbij heeft om een klant op die manier te misleiden. Er zijn vast algeneters die ook echt klein blijven, die kan je toch net zo goed verkopen en waarschijnlijk voor ongeveer de zelfde prijs of niet?
 
Het ergste is dat het in heel veel gevallen geen bewuste misleiding is. Iedereen in Nederland kan een dierenwinkel beginnen, er worden geen voorwaarden aan verbonden aan kennis van wat je verkoopt. In heel veel dierenwinkels staat dikwijls geen personeel dat verstand heeft van aquaria. Zulk personeel is veel te duur. Je mag van geluk spreken als er 1 persoon in zo'n winkel aanwezig is die verstand van zaken heeft. Ze zullen jou dus alles verkopen als je er naar vraagt. Ze gaan er dikwijls maar al te gemakkelijk van uit dat jij wel weet wat je koopt. Het is overigens zo dat volgens de wet je ook als koper de verplichting hebt om onderzoek te plegen naar wat je koopt. Als je dat niet gedaan hebt, heb je ook nog geen poot om op te staan als je er later achter komt dat je een miskoop hebt gedaan

Een winkelier heeft dus een informatieplicht, maar pas dan als je er nadrukkelijk naar vraagt.
 
En al vraag je ernaar... Hoe vaak hoor je niet dat de vis wel groeit naar de bakmaat... :mad: :stom:

Het vervelende van een aantal 'tankbusters' is dat ze erg goedkoop zijn. Een pleco of gibbiceps is echt goedkoper dan een otocinclus, en bv een zwarte geest mesvis kost ook geen fluit.
 
Dat klopt, alleen heb je dan voldaan aan je onderzoekplicht en heb je het recht om de vis terug te brengen en je geld terug te eisen
 
waar woon je ?een kennis van me in oss heeft een 3 meterbak en zal er mogenlijk nog een willen
doe maar even via pb
 
Bertus zei:
Wel,heeft hij er al 1 dan?

waar woon je? Een kennis van me in Oss heeft een 3 meterbak en zal er mogenlijk nog een willen
Dat maak ik hier wel uit op, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het circa 3 uur rijden is van mij die kant op.
 
Mascha&Ivo zei:
Ojoj zei:
waar woon je? Een kennis van me in Oss heeft een 3 meterbak en zal er mogenlijk nog een willen
Dat maak ik hier wel uit op
Nou, als je dat strikt gaat lezen, dan staat er dat hij mogelijk nog een 3 meterbak zal willen :D :D

~ Ivo

Met nog een extra vis :p

Dus, en een extra 3 M bak en een extra vis???? :juggle: :D :D
 
Als je de vis dan gratis van de hand doet ligt het niet aan de vis in ieder geval :D :D
 
Wat mij opvalt en stoort is dat deze beesten nog steeds massaal worden verkocht, voor enkele euro's, terwijl ze voor 90% van de Hollandse bakken totaal ongeschikt zijn. Terwijl de 'gewone' Ancistrus een veel beter alternatief is.

Zelfde geldt voor die roodstaartmeerval (of zo), die de meter kan halen. Kosten ook geen drol en zien er op miniformaat geweldig uit. Doodzonde!
 
Mascha&Ivo zei:
Als je de vis dan gratis van de hand doet ligt het niet aan de vis in ieder geval :D :D

Daar staat hij idd nu voor op MP. Afzien van 1 reactie hier, tot op heden slechts 1 reactie om MO waarbij de vraag meer was of het nu een watermonster betrof of een vis ;(
 
maar om heel duidelijk te zijn hij heeft een bak van 3 meter lang en hier zou hij nog een pleco in willen

hij kan buldozeren wat hij wil er staan weinig planten en die er staan zijn af gezet met stenen

maar als het 3 uur rijden is word het als nog een dure vis
 
Je kan ook 10uur gaan fietsen... En weer 10 uur terug. ;)
 
Ik heb hem gisteren bij de LFS onder kunnen brengen. Hopelijk krijgt hij een fijn nieuw onderkomen. Hij zit daar iig alvast in een iets grotere bak dan hier.
 

Terug
Bovenaan