pseudepiplatys annulatus in aqua 60


G

guppenvriend

Guest
Hoi,

Ik heb nu de annulatus in mijn aqua 60 zitten, nl 2 man en 2 vrouw. Ik wil er graag meer bij doen, is dit aan te raden?
mijn visbestand:
6 Crystal Red garnalen.
3 Appelslakken.
2 Kuhli's.
1 ancitrus soort, klein blijvend.
4 pseudepiplatys annulatus.

En dit bestand in een aqua 60 (ongeveer 60 liter).
8oWCPxVR4shcrjtTCan5PPwUjS399Fzf.jpeg


Mochten de annulatussen niet kunnen, weten jullie een ander klein visje? Ik heb geprobeerd opvallende dieren te kiezen, misschien is er nog een soortje die daar mooi bij past.

bedankt!
 
Ik zou persoonlijk eerst naar je ander vissen kijken, Al blijven ze misschien 'klein' Ancistrussen worden altijd te groot voor zo'n bakje en vervuilen heel erg veel. Als je deze weg doet kan je andere visjes erin doen. Kuhli's zitten denk ik wel te klein, en kuhli's willen liever in een groepje.

Ik zou dan dit ervan maken:
6 crystal red garnalen
3 appelslakken
6 x annulatus 2M/4 V
Wat dacht je van een soortje zoals boraras brigittae? daar zou je er een stuk of 10 van in kunnen doen.
 
Je oppervlak is te open voor P. annulatus. Met drijfplantjes voelen ze zich meer op hun gemak.
 
Ja, van de drijfplantjes weet ik, maar de silvania in de vijver is net afgestorven :( De algeneter is de ancistrus dolichopterus. Ik lees inderdaad dat ze beter op 80 centimeter gehouden kunnen worden. Uit mijn eigen ervaring kan ik stellen dat ze in een aquarium van 60 centimeter zeer goed kunnen overleven. het beestje is schuw en laat zich vooral zien als het donker is. Hierbij ververs ik per week ongeveer 10 liter water. De kuhli's zijn een ander verhaal, maar het is meer dat ik ze nergens anders in kan stoppen. Het is niet de bedoeling om een discussie te beginnen over welke vis in welk aquarium mag, want ze worden hier naar mijn weten goed verzorgd, en lijken nergens problemen mee te hebben. Ik heb nu zeker genoeg dieren op de bodem, dus op het oppervlakte is het nog bijna helemaal leeg. Ik probeer niemand te beledigen en mijn excuses als het wel zo overkomt.

groeten
 
Is het misschien mogenlijk om een groepje van 8 p. annulatus te houden, en dan het bestand zo te houden?

Groeten
 
Ik denk dat de omstandigheden in mijn aquarium ook erg goed zijn om ze in te kweken, mits ik drijfplantjes toevoeg. Is er misschien iets wat ik kan doen om ze te laten "kweken"? of gewoon de natuur zijn gang laten gaan?

groeten
 
Corydorasfan zei:
Hmm, ik denk dat de garnaaltjes ook wel een paar eitjes lusten.
Ik heb dus wel eens gelezen dat (vuur)garnaaltjes de eitjes niet blijken te eten, maar 'schoon te poetsen'
 

Terug
Bovenaan