Project waterpartij door Lysia


Dat alles doet me een beetje denken aan Dallas waar je ook bij de aftiteling zo n groot huis met veel land zag Lysia:deal:
 
Leuk die update! Ik vroeg me al af hoe het aan het worden was. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
 
Eindelijk is het weer zodanig goed dat ik weer verder kan.

De folie ligt in de 2 grote bakken, al is ie nog niet helemaal overal goed bevestigd.
Het trapje van de zwemvijver is inmiddels bekleed met folie, en grindfolie om het minder glibberig te maken. De skimmers zijn aangesloten op de buizen naar de pompput en de pompput zit erin.
Om het driekwart terras naast de vijver en het verbrede looppad van de achterdeur naar het terras heeft inmiddels een rand, zodat het beton gestort kan worden, zonder de hele tuin te cementeren.
De kruidentuin is in grove vorm aanwezig, ik moet alleen de trespa nog bevestigen.

Volgende stap is de beek bekleden met folie waar die grenst aan het terras, zodat ik de folie netjes kan wegwerken.

Ik heb inmiddels (naar aanleiding van de nogal warme zomer, in combinatie met een plat dak en living op het oosten, zuiden en westen) een koelsysteem bedacht:
Vanuit de filterbeek (die dus op 2,5m langs het huis loopt) laat ik via een buis en een pomp (die ik nog heb liggen) water via een megaspraybar op het platte dak lopen. Dan warmt dat dak veel minder op en het water van dat dak zou hoe dan ook al in het reservoir terecht komen. Dat zou aanzienlijk in de temperatuur moeten schelen.

Beetje bij beetje komen we verder :))
 
Ik zal de fotograaf opdracht geven om wat fotootjes te maken als de wanden van de kruidentuin staan en/of de terrassen liggen.
 
nou, zo groot is het niet hoor, misschien een kwestie van fotograafstandpunt...
Nou ja, dit vraagt om een tuinman. Aangestuurd door de butler als zijnde het hoofd van de huishoudelijk staf. Waar dan verder onder vallen; De kok(kin), iemand voor de lakens en wat er verder in de kast gaat. Iemand voor het echt vuile werk. Niet te vergeten een chauffeur van de Rolls en/of de Bently. Niet te groot denken dus.
 

Terug
Bovenaan