profilux 3 verbinding met PC lukt niet


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
We hebben het volgende probleem: de profilux 3 wordt middels een usb kabel verbonden.
De GHL drivers zijn geïnstalleerd

iemand een idee!

profilux 3 geen verbinding .jpg
 
Juiste versie van de sofware wel gebruikt juiste usb gebruikt op usb 3 wil het soms niet werken kabel in orde
 
Laatst bewerkt:
Volgens apparaatbeheer zijn je drivers correct geïnstalleerd en up-to-date?
 
dit al eens geprobeerd pc volledig op starten dan usb kabel aansluiten moet wel al aan de profilux zitten.
 
Lees deze tekst eens:

ich konnte das Problem mittlerweile lösen. Mein Profilux hat die Firmware 6.21 und konnte anfangs auch keine Verbindung mit dem PC (Netbook; Windows 10) herstellen. Ich hatte exakt die gleichen Probleme wie Du! Aus dem Forum (inklusive GHL) bekam ich immer wieder den Hinweis die richtigen Treiber vom GHL Support Link zu installieren. Das ging aber nicht, da es immer wieder zum Abbruch der jeweiligen Installation kam. Erst der Hinweis von "GHL-Matthias" brachte mich auf die richtige Lösung. Für den Profilux 3.1 wird nämlich kein spezieller Serien/USB Treiber benötigt. Stattdessen sollte der richtige Treiber in Windows 10 beinhaltet sein. Das war jedoch auch bei mir nicht der Fall! Ich habe nämlich den gleichen "Unsinn" betrieben und habe gutgläubig mein Windows 7 auf 10 via Internet updaten lassen. Das sah auch oberflächlich gesehen ganz gut aus. Jedoch scheint es bei dem Update ein paar Probleme zu geben. Erst nachdem ich das Windows 10 auf dem Netbook komplett zurückgesetzt habe, konnte ich den Profilux installieren. Das heißt das Gerät wird seit dem unter USB Geräte im Geräte-Manager angezeigt. Das GHL Control Center musst Du jedoch offensichtlich nach dem ersten Versuch zunächst noch einmal schließen und dann wieder starten. Dann ging es bei mir! Ich hatte mir zwischenzeitlich sogar ein zweites Gerät (Aldi Netbook für 299,-€) zugelegt auf welchem Windows 10 sowieso installiert ist. Damit hat es sofort funktioniert, liegt also sehr wahrscheinlich am Update von Microsoft. Bei einem weiteren PC in meinem Netzwerk lief übrigens nach dem Update kein WLAN Dienst mehr. Das konnte ich nach mehreren Stunden beheben ohne zu wissen was die Ursache war!
Viel Glück beim Ausprobieren,

ik was in staat om het probleem nu op te lossen. Mijn Profilux heeft firmware 6.21 en kon in eerste instantie geen verbinding maken met de pc (Netbook; Windows 10). Ik had precies dezelfde problemen als jij. Van het forum (inclusief GHL) kreeg ik de hint om de juiste stuurprogramma's van de GHL-ondersteuningslink te installeren. Dit was echter niet mogelijk, omdat de betreffende installatie herhaaldelijk werd geannuleerd. Alleen de verwijzing van "GHL-Matthias" bracht me tot de juiste oplossing. De Profilux 3.1 heeft geen speciale seriële/USB-driver nodig. In plaats daarvan moet het juiste stuurprogramma worden opgenomen in Windows 10. Maar dat was bij mij ook niet het geval! Ik deed dezelfde "onzin" en had mijn Windows 7 te goeder trouw bijgewerkt naar 10 via internet. Op het eerste gezicht zag dit er ook best goed uit. Er lijken echter een paar problemen te zijn met de update. Pas toen ik de Windows 10 volledig resette op de netbook, kon ik de Profilux installeren. Dit betekent dat het apparaat is weergegeven in apparaatbeheer sinds de onder USB-apparaten. Het is echter duidelijk dat u het GHL Control Center na de eerste poging opnieuw moet sluiten en vervolgens opnieuw moet starten. Toen was het met mij! Inmiddels had ik zelfs een tweede toestel gekocht (Aldi Netbook voor 299,-€) waarop toch Windows 10 is geïnstalleerd. Het werkte onmiddellijk, dus het is waarschijnlijk te wijten aan de update van Microsoft. Trouwens, een andere pc op mijn netwerk heeft na de update geen wifi-service uitgevoerd. Ik was in staat om dit na enkele uren op te lossen zonder te weten wat de oorzaak was!
Veel succes


Komt hier vandaan en het is de moeite om alles even door te lezen op meerdere pagina's:
 
Goede tip Ben :thumbs:
Helaas is het nog al hardware afhankelijk heb ik gemerkt op de 1 laptop met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen
Op een andere nou moet dat en op een derde geen probleem werkt als een trein.
Oorzaak vermoed de gebruikte chipset laptop maar of dat zo is kan ook w 10 liggen.
Mischien dat dit ook speelt bij TS
 
Hoe gek het klinkt, ik heb bij een connectprobleem een andere usb kabel genomen en toen werkte het wel.
 
Nadat we er niet uitkwamen hebben we de profilux in de kast gelegd.
We hebben hem eindelijk kunnen verbinden op de volgende manier.
We hebben de FT232R USB UART driver gedownload en in een map geplaatst.
Daar hebben we de file middels winrar uitgepakt in een aparte map.


Via apparatenbeheer hebben we de stuurprogramma laten bijwerken (verwezen naar het uitgepakt bestand) en daarna kregen we verbinding.
Nu gaan we proberen te programmeren.

 

Terug
Bovenaan