Problemen met diy led verlichting.


R

Robin-S

Guest
Mijn nieuwe zelfbouw 2 meter aquarium is klaar om gevuld te worden maar ik loop tegen problemen aan met mijn diy led verlichting. Het gaat om 20 stuks 10w bridgelux en 30 stuks 3w leds in 3 kleuren. Dit alles zou aangestuurd moeten worden door een 48v 480w voeding icm een tc420. Dit alles is aangesloten volgens het volgende schema: http://www.tc420.net/images/TC420/TC420-High-Power-LED-Circuit.png
De tc420 heb ik aangepast en krijgt door het gebruik van een buck converter gewoon 12v spanning.

Als ik de stekker in het stopcontact doe, komt er geen spanning uit de (nieuwe) voeding. Zou deze voeding kapot zijn of doet hij het niet omdat er ergens sluiting zit? Ik weet het even niet meer...

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Mvg Robin
 
Tuinkabouter kan jou volgens mij hier wel bij helpen.
 
Wss heb je een geaard stopcontact nodig voor je voeding..
Je heb zeker zo’n mooie meanwell lsr/lrs voeding?
 
voeding los koppelen lijkt me en meten :D
 
@tuinkabouter : De voeding komt van AliExpress 48v 480w 10a. Aangesloten op een geaard stopcontact en de spanning komt aan bij de voeding (gemeten). Het indicator lampje gaat ook niet branden. Er zitten 2 standen op de voeding 220v en 110v en vanzelfsprekend heb ik gecontroleerd of deze goed staat. De drivers zijn wel van Meanwell. 6x ldd-1000h voor de 10w leds en 3x ldd-700h voor de 3w leds. De buck converter komt ook van Ali 48v-->12v 20a. Ik snap er geen reet meer van.

@flipper34 : Verklaar je nader aub.
 
Alles aan de uitgaande kant loshalen en dan kijken of de voeding wel start.

Maar je gebruikt dus ook een geaarde stekker, volledig aangesloten?

Kan Sws wel aanbevelen een echte meanwell aan te schaffen al is het enkel om de betrouwbaarheid
 
@flipper34 : Verklaar je nader aub
Lijkt me duidelijk meten is weten Je bent al begonnen er komt 220 volt aan bij de voeding.
voeding los koppelen van de rest van de installatie heb je dan uitgangs-spanning zo niet zekering controleren van de voeding (ga er van even uit dat er een zekering in zit kan de genoemde voeding niet)
Wel spanning klopt deze met de specs
En dan iedere keer een stapje verder
Trouwens begrijp dat je met 12 volt werkt waarom geen goede voeding 12 volt heb alvast 1 onderdeel minder (converter) wat kapot kan gaan en dat gaan ze regelmatig lees ik her en der
 
Lijkt me duidelijk meten is weten Je bent al begonnen er komt 220 volt aan bij de voeding.
voeding los koppelen van de rest van de installatie heb je dan uitgangs-spanning zo niet zekering controleren van de voeding (ga er van even uit dat er een zekering in zit kan de genoemde voeding niet)
Wel spanning klopt deze met de specs
En dan iedere keer een stapje verder
Trouwens begrijp dat je met 12 volt werkt waarom geen goede voeding 12 volt heb alvast 1 onderdeel minder (converter) wat kapot kan gaan en dat gaan ze regelmatig lees ik her en der

Bedankt voor je reactie. De voeding is 48v. De converter gebruik ik om de 48v om te buigen naar 12v voor de tc420.
De voeding kan ik ivm eventuele garantie niet open maken. Ik heb al wel een mailtje naar de fabrikant gestuurd. Ik zal nog even alles los koppelen en gaan meten maar ik vrees het ergste.
 
Neem toch aan dat de zekering wel toe gangbaar is
Trouwens hier de gewoonte om alle onderdelen afzonderlijk te controleren op werking bij binnenkomst.
Zeker als het verderop vandaan komt.
Dat je voeding 48 volt is had ik begrepen zat me alleen af te vragen waarom 48 volt als je 12 volt nodig hebt nu moet je er weer een converter tussen zetten om de boel om te zetten naar 12 volt-
lijkt me onnodige uitgave en vergrote kans op problemen.
 
Vanavond heb ik alles aan de uitgaande kant los gekoppeld. Helaas doet de voeding niets.
Omdat ik de tc420 heb aangepast, was ik bang dat daar misschien ergens kortsluiting is ontstaan. Na het rechtstreeks aansluiten op een 12v voeding, blijkt de tc420 gewoon aan te gaan. Dit kan ik dus ook uitsluiten.

De fabrikant van de voeding vroeg me om foto's van de aansluiting te sturen. Hopelijk krijg ik snel reactie.
 

Terug
Bovenaan