Probleem Jager/Eheim verwarmingselement


1978

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2014
Berichten
128
Locatie
Den Haag
Ik ben sinds gisteren mijn aquarium aan het indraaien. Ook hierbij mijn nieuwe Jager verwarming aangesloten. Deze op 25 graden ingesteld, vanochtend gaf mijn thermometer echter 28 graden aan!

Volgens de handleiding het apparaat opnieuw gecalibreerd, echter nu nog steeds problemen. Heb de draairing op 22 graden ingesteld, en de verwarming slaat weer aan terwijl het inde bak nog 27 graden is....

Wat kan ik nu nog doen?
 
Welke verlichting heb je? T5 ? Verwarmt het water ook ,he.
 
Gaat er volgens mij om dat de verwarming aanslaat terwijl de ingestelde temperatuur volgens de aquariumthermometer al lang bereikt is.

Misschien is je aquariumthermometer niet okee..met een andere ook even meten. En anders is je verwarming niet in orde.
 
T5 ja, maar de verlichting stond sinds gisteravond 10 uur uit. Daar zou het dus niet aan kunnen liggen denk ik. Ben nu opnieuw aan het calibreren. Ga het gewoon een aantal keer testen, bij geen verbetering ga ik hem omruilen.
 
Na de 3e keer calibreren: 23 graden op de Jager ingesteld = 24 graden op de thermometer.

Hier kan ik wel mee leven/verschil hou je toch altijd wel iets denk ik?
 
Uh...om kwart voor 12 vanochtend was je bak nog 27 graden en twee uur later is je bak 24 graden. Hoe kan je bak zo snel 3 graden afkoelen?
 
Mijn verwarming staat ook 25 graden ingesteld.
Het water is 28 graden.
Heeft niets met verwarming te maken. Omgevingswarmte wel..
 
Dat snap ik Bertus.
Zijn watertemperatuur is in twee uur tijd 3 graden gezakt...dat is vlot ;)
 
peterdenhaag53 zei:
Uh...om kwart voor 12 vanochtend was je bak nog 27 graden en twee uur later is je bak 24 graden. Hoe kan je bak zo snel 3 graden afkoelen?

Ik heb de Verwarming in een emmer gecalibreerd...
 
En de thermometer,die ook van kwaliteit?
Niet zo een,met een papiertje die kan schuiven?
 
Nee, thermometer is goed. Vanmiddag nog ergens een andere kunnen lenen om uit te sluiten dat de thermometer mij op het verkeerde been zette. Geeft echter dezelfde waarde als die van mijzelf.

Volgens mij is het zo wel acceptabel: 1 graad afwijking op de thermometer. Dit dus overigens na een aantal keren calibreren. Hier zal ik dan rekening mee moeten houden bij het instellen van de temperatuur.

Toch wel vreemd dat zo'n Jager bij ingebruikname zo slecht is gecalibreerd.
 

Terug
Bovenaan