Poster aanbrengen aquarium (100 x 50)


FidoAqua

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
20 april 2020
Berichten
238
Hallo allemaal,

Even een vraagje:

Kun je alle posters voor aquaria aanbrengen met simpel de "water-methode"? dus poster en achterwand inspuiten met water, aanbrengen en gladtrekken?
Of moeten sommige posters echt gelijmd worden?

Ik heb mijn nano-cubes van 30 en 60 liter destijds gewoon met de water-methode gedaan, maar dat was met de dennerle folie die erbij zat en daar stond ook expliciet bij dat deze methode voldoende was.

Ik vraag mij dus af of dat bij alle posters kan?

Ik hoor graag jullie mening en ervaring.
PS. No offense, maar ik ben niet op zoek naar alternatieve methoden zoals verf of achterwanden :)
 
Tja ik krijg altijd wat lucht erachter en gebruik dan ook tape bij de randen en dan valt het mee. Zelfs met die olie en poster fix gebeurt dat nog. Je kan dus ook schoolbordverf pakken.
 
Zorgen dat je met 2 bent en een sopje maken van water en wat afwasmiddel. Goed natspuiten achterkant en poster. Gladstrijken met pasje en of raamwisser.
En vooral de tijd hiervoor nemen dan.
 
Zorgen dat je met 2 bent en een sopje maken van water en wat afwasmiddel. Goed natspuiten achterkant en poster. Gladstrijken met pasje en of raamwisser.
En vooral de tijd hiervoor nemen dan.
Dit kun je ook gebruiken.

 
Helaas, ik bracht de poster aan zoals ik al eerder gedaan heb en het resultaat zag er strak uit, geen belletjes etc. maar nu, 3 dagen later zit er ineens wel op verschillende plekken lucht achter, snap er niks van.
Ik ga dus toch maar op de schoolbord verf route. Zijn daar nog tips over? zag dat er ook schoolbord verf is waarbij staat dat t speciaal voor glas is.

Wie hier heeft er schoolbordverf gebruikt en welk merk en wat is je ervaring? en hoe lang zit het er al op?
 
Aquarium posters heb ik slechte ervaring mee, en zeker met de bijbehorende posterfix. Ik heb zwarte raamfolie en voor mijn andere bakje van die mistige ondoorzichtige raamfolie gekocht en dan inderdaad met sopje etc aanbrengen. Het duurt dan soms wel een paar dagen voordat het geheel vlekkeloos opgedroogd is.
 
Aquarium posters heb ik slechte ervaring mee, en zeker met de bijbehorende posterfix. Ik heb zwarte raamfolie en voor mijn andere bakje van die mistige ondoorzichtige raamfolie gekocht en dan inderdaad met sopje etc aanbrengen. Het duurt dan soms wel een paar dagen voordat het geheel vlekkeloos opgedroogd is.
Ja dat is dus het rare. NA het aanbrengen zag het er goed uit en na een dag waren de laatste streepjes ook weg. Ik snap dan ook niet hoe er nu ineens hele "vegen" aan lucht achter te lijken zitten. Heb t op 2 nano bakken zonder issues gedaan, mss heeft t wel te maken met de oppervlakte (100 x 50). Heb geen lijm gebruikt maar idd water met klein beetje sop en een bankpasje om t glad te trekken
 
Hier een niet te duur potje schoolbordverf van de action/kwantum/gamma :juggle:, geen idee meer waar ik het heb gekocht. Zal er nu een jaar of 4/5 opzitten. Nog steeds prima. Heb het destijds 3 of 4 keer aangebracht voor ik een goede dekking had en er tevredenmee was.
 
Ja dat is dus het rare. NA het aanbrengen zag het er goed uit en na een dag waren de laatste streepjes ook weg. Ik snap dan ook niet hoe er nu ineens hele "vegen" aan lucht achter te lijken zitten. Heb t op 2 nano bakken zonder issues gedaan, mss heeft t wel te maken met de oppervlakte (100 x 50). Heb geen lijm gebruikt maar idd water met klein beetje sop en een bankpasje om t glad te trekken
wellicht toch nog wat langer de tijd geven, duurde hier ook ruim een week
 
FidoAqua

Misschien eens proberen om een zwarte of diep grijze vuilniszak achter de bak te plaatsen, deze aan een zijde goed vast tapen en strak trekken en vervolgens weer vast tapen aan de andere zijde, kost niks en is te proberen toch.Bij een lange bak even deze op de juiste plaats doorknippen.
 
Zwarte acrylverf van de action werkt ook perfect met een rolletje en 2 laagjes (uurtje er tussen is genoeg).
 
Ja dat is dus het rare. NA het aanbrengen zag het er goed uit en na een dag waren de laatste streepjes ook weg. Ik snap dan ook niet hoe er nu ineens hele "vegen" aan lucht achter te lijken zitten. Heb t op 2 nano bakken zonder issues gedaan, mss heeft t wel te maken met de oppervlakte (100 x 50). Heb geen lijm gebruikt maar idd water met klein beetje sop en een bankpasje om t glad te trekken
Heel herkenbaar en hier was dat ook zo en ik had ook nog de zijkanten met tape vastgeplakt maar ondanks dat komt er nog lucht bij.
 
Hier plakt mijn vrouw het glas met zwarte raamfolie. Erg mooi altijd. Je ziet wel iets, maar voor het meeste staan straks toch planten en dan valt het helemaal niet meer op. Verd nooit geprobeerd eerlijk gezegd.
 

Terug
Bovenaan