pluisalg


Pluisalg? is het de bonte of de gewone pluisalg? ;)

Misschien is het simpel verholpen door bv de tijdsduur van de verlichting te veranderen maar dan is het makkelijker om wat meer info over je bak te hebben.
 
Seabait zei:
Pluisalg? is het de bonte of de gewone pluisalg? ;)

Misschien is het simpel verholpen door bv de tijdsduur van de verlichting te veranderen maar dan is het makkelijker om wat meer info over je bak te hebben.

John, Wat bedoel je met de bonte of de gewone?? Ik ken alleen de gewone penseelalg. Of bedoel je een ander soort. Ik ken de benaming niet namelijk. Penseelalg is te wijten aan een co2 tekort namelijk of een slechte stroming waardoor er dode plekken ontstaan.
Bij zo n tekort kun je de tijdsduur verkorten van de verlichting maar beter is het de oorzaak aan te pakken als dat mogelijk is.
 
Ik googelde even op pluisalg en zoals ik al dacht is dat de penseelg.
http://www.venividivissie.org/viewtopic.php?t=27350
Hier in dit topic wist men ook niet wat pluisalg was . Maar ik ken de gewone grijs/zwarte plukje. Zijn er ook de bonte dan?? Ik heb bij het EI topic veel over deze alg gelezen en gehoord maar de naam gewone en bonte ken ik dan weer niet.

Dit is een co2 tekort die het veroorzaakt.
 
Bonte pluisalg was maar een grapje John! ;)

Zou kunnen dat ts het over penseelalg heeft maar een foto zou ook niet verkeerd zijn trouwens.
 
Het is inderdaad gewone penseelalg. ik heb tot nu toe gevonden op internet dat de stroming verminderen helpt, dus mijn 2 filters iets zachter gezet, het water wat zuur houden, ik heb mijn ph verlaagt tot 7.0 en easy carbo in het water doen, dus dat gaan we maar doen. misschien weet iemand nog iets wat goed helpt
 
Bij mij heeft geholpen, de reflectoren vd lampen halen en de instromer onder water zetten.
Easy carbo dagelijks toevoegen. Snelgroeiende planten erin.
Maar het blijft een vervelende hardnekkige alg!

Groetjes, Monique
 

Terug
Bovenaan