Plecostomus is agressief geworden tegen mijn goudvissen.


Wat is lfs? En wie wil er een agressieve algeneter? Is het niet mogelijk om hem hier even (alleen) in te houden? Sorry voor de vragen :)
 
De bak is 1m x 50Cm x 40cm. De temperatuur is altijd boven de 22� zelfs tijdens de winter, meestal 25� met wat pieken van 27� door het warme weer de laatste week.
 
Lfs wordt de dierenwinkel/aquariumwinkel mee bedoeld ;)
 
Local fish store
 
Sanneke80 zei:
Dat de ts beter een ander huisje kan zoeken is wel fijn voor de goudvissen denk ik.

Maar dan gaat het dus om de beschadigingen die de pleco veroorzaakt en niet omdat deze te koud zou zitten. Misschien is dit ook wel zo, maar dat weten we nog niet.

TS ? Wat betekent dat ? Zover ik weet betekent het Tentamen Su�cide wat zelfmoordpoging betekent..
 
Nee die afkorting liever niet hier.

TS staat voor Topic Starter, dus de gene die het topic is begonnen. ;)
 
met 10 seconden googlen ("forum TS") is dat te vinden ;)

topicstarter
 
Of in dit geval gewoon Glenn typen, wel zo persoonlijk :D
 
TonHageraats zei:
Of in dit geval gewoon Glenn typen, wel zo persoonlijk :D
goed voorbeeld doet helaas niet altijd goed volgen:

16-07-2016 17:42 "Glenn: (...)"
 
Een paar ideeën:

- Zorg voor genoeg ruimte/schuilplekken. De pleco houdt van zn eigen plekje en kan deze verdedigen. Dus zorg voor genoeg ruimte ook voor de rest van de vissen. Ze moeten niet elkaar in de weg zitten.

- Zorg voor gevarieerd eten. Ik heb gelezen dat pleco's zich aan vissen kunnen vastzuigen als ze mogelijk een voedingstekort hebben van iets (waarschijnlijk dierlijk voer). Ze zijn hoofdzakelijk plantaardig dus genoeg groen voer (groente, planten, pleco tabletten). En dan zou ik groote XL tabletten halen voor de pleco omdat de goudvissen ze anders opeten (waardoor de pleco zich ook bedreigt zou kunnen voelen als z'n voer opgegeten wordt). En daarnaast genoeg overig voer van de goudvissen dat lang genoeg blijft liggen op de bodem. Daar kan hij zijn dierlijke voeding uit halen. Als de goudvissen alles snel opeten zal de pleco zich bedreigd voelen en zich sneller vastzuigen omdat hij ook wil eten.

- Ik weet niet hoe groot je pleco is maar het kan ook liggen dat je bak te klein is voor zoveel vissen. Ik heb zelf 3 sluierstaarten van 10 - 15 cm en 1 pleco van 15 cm in een 180 liter bak. Ze zaten tijdelijk in een kleinere bak en toen voelde de pleco zich ook niet fijn. Wat resulteerde in haast niet eten en zn plek verdedigen. Sinds ze over zijn naar de grotere bak voelt de pleco zich weer fijn en eet hij weer gewoon mee. Ook het territoriale gedrag is weg nu. Dus zorg voor genoeg ruimte.

Kwa waterwaarden kunnen ze wel bij elkaar. PH en GH waarden komen aardig overeen. Temperatuur voor een pleco ligt tussen de 20 - 30 graden volgens planetcatfish en goudvissen tussen de 4 - 26 graden. Dus dat moet geen probleem zijn. Bijvoorbeeld 21-22 in de winter en 23-24 in de zomer.
 
Ja!!! Sorry hahahaha
Heheheh meneer GrapnasNL 😁

Ik denk dat het wel goed komt met de hoeveelheid leesuren die ik er tot nu toe in heb zitten. Ik ben begonnen bij 0. Me vriendin had 2 sluierstaarten in een vissenkom daar is het begonnen. Toen kregen ze een beter huisje omdat ik dat hun gunde en toen werd de kleurloze komeetstaart ineens goud/geel. Dat was zo mooi om te zien. En toen werd ik verslaafd aan alles er over lezen 🤣

Het is alleen een beetje me eigen weg zoeken tussen alle mogelijkheden. Maar ik moet zeggen dat gaat elke maand beter 🫠

Ik heb nu een aquarium zonder co2, die loopt goed en ik heb een aquarium met co2 maar daar ben ik pas mee begonnen. Erg leuk en interessant allemaal. Vooral als je ziet dat je vis je zo vertrouwd dat je hem mag aaien..

Maarja we gaan nu wel heel erg off topic 🤣
 

Terug
Bovenaan