Pleco middenrug bleek


BoutonL

Member
Lid geworden
8 januari 2022
Berichten
5
Leeftijd
27
Hallo, ik ben redelijk nieuw in de aquarium wereld.
Vandaag zag ik dat mijn pleco precies een grote witte vlek op zijn rug heeft( zie onderstaande foto}
Ik maak mij toch wel zorgen wat dit zou kunnen zijn.
Kunnen jullie mij helpen?

Mvg Laurens
271241254_2177888285700445_4398625049035995014_n.jpg
 
Zo'n plekken komen vaak voor bij plecos die geen geschikte schuilplek hebben. Dit geeft hen stress.
Ik zie ook dat ie een scheur in z'n vinnen heeft. Als deze niet genezen is binnen de week kan dit een teken zijn van te grote vervuiling in het water.
Deze beide symptomen zorgen ervoor dat de vis vatbaar is voor bacteriele en schimmel infecties
 
Zo'n plekken komen vaak voor bij plecos die geen geschikte schuilplek hebben. Dit geeft hen stress.
Ik zie ook dat ie een scheur in z'n vinnen heeft. Als deze niet genezen is binnen de week kan dit een teken zijn van te grote vervuiling in het water.
Deze beide symptomen zorgen ervoor dat de vis vatbaar is voor bacteriele en schimmel infecties
Zou dit kunnen zijn door het veranderen van aquarium? 2-3 dagen geleden is hij van een 25 liter naar een 80 liter gegaan die toen nogal kaal was, nu heeft hij verschillende schuilplekken
 
Zou dit kunnen zijn door het veranderen van aquarium? 2-3 dagen geleden is hij van een 25 liter naar een 80 liter gegaan die toen nogal kaal was, nu heeft hij verschillende schuilplekken
Dat kan, de extra stress van een verhuis is vaak zeer nadelig voor vissen die al voordien serieus afgezien hebben. Een 25l bakje kan niet goed geweest zijn voor z'n gezondheid.
(een 80l zal ook niet lang geschikt zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: Thdo
Dat kan, de extra stress van een verhuis is vaak zeer nadelig voor vissen die al voordien serieus afgezien hebben. Een 25l bakje kan niet goed geweest zijn voor z'n gezondheid.
(een 80l zal ook niet lang geschikt zijn)