Platy`s met flagellaten


Erik1404

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
162
Leeftijd
26
Locatie
Zwolle
Hallo AF,

Ik ben afgelopen maand naar drie verschillende dierenwinkels geweest in de zoektocht naar red wagtail platy`s.

Nu heb ik geconstateerd dat in alle drie de winkels de platy`s last hebben van flagellaten.

Nu is mijn vraag.
Hebben andere mensen dit ook gemerkt of heb ik gewoon pech?
 
Ik ben de afgelopen week in enkele LFS's geweest waar bakken waren met Platy's die schimmel hadden.

In een andere bak zaten Platy's met vinrot.

Waren ook andere vissoorten in deze LFS-sen die er in mijn ogen niet geweldig gezond uitzagen.


Hoe heb jij kunnen zien dat ze flaggelaten hebben?
Aan de ontlasting?
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid.
Dan weet ik ook hoe ik het kan herkennen eventueel.
 
Sorry, ik moet het hele verhaal vertellen.

Ik had bij winkel A vijf platy`s gekocht.
Daarvan werden er vier ziek. knijpen met vinnen, vermagering, niet eten,verstoppen enz.
Ik heb toen van ��n van de vissen een slijmmonster laten nemen en bekeken onder de microscoop in de dierenwinkel. Daarop waren duidelijk flagellaten te zien.
Ik heb toen een medicijn meegekregen en gebruikt.
Helaas heeft dit niet geholpen en zijn vier van de vijf vissen overleden.

Een week later ben ik weer naar dierenwinkel A gegaan voor nieuwe platy`s. Deze platy`s vertoonden hetzelfde gedrag als mijn platy`s. (die zijn overleden). Ik heb daar dus geen vissen gekocht.
Vervolgens ben ik bij dierenwinkel B en dierenwinkel C gaan kijken en ook daar vertoonden de platy`s ditzelfde gedrag.

Dus ik weet niet zeker of de platy`s in de winkels ook flagellaten hebben, maar ik heb een sterk vermoeden.

edit: spelfout
 
Oh zo bedoel je.

Durf ik niet te zeggen of die het ook zouden hebben.

Hopelijk kan iemand anders je verder helpen.
 
Weet je dan Nu ook gelijk waar een Quarantainebak voor is.

Daar zet je je aankoop eerst in.
Kan je ze daar gelijk behandelen.


En steeds zieke vissen kopen bij dezelfde winkel??
Nee, he.
 
Maar ik heb ook niks gekocht.
Ik vroeg me alleen af om meer mensen dit opgemerkt hadden.
 
Daar wil ik nog aan toevoegen dat lang niet iedereen het geld, de materialen en de ruimte heeft om, naast een gewoon aquarium, ook nog een quarantaine bak draaiende te houden.
 
Kom nou. wat geld.
Bakje 40 cm . water erin. plantjes erin. filtertje erin.
en gewoon laten draaien.
 
Op zich valt dat mee maar goed we kunnen niet in elkaars knip kijken en sommige mensen hebben het niet breed. In dat geval kunnen de kosten net teveel zijn natuurlijk.
 
Ik vergat overigens de belangrijkste beperkende factor:
Ouders!! :D
 

Terug
Bovenaan