Platy Ongeveer 40 min buiten aquarium


E

engel363

Guest
Omdat ik eigenlijk zo erg verbaasd ben dat dit mogelijk is wilde ik het even delen met jullie om te kijken of iemand anders dit ook heeft meegemaakt. De speciekuip die ik speciaal voor mijn vissen heb als er groot onderhoud wordt gepleegd heeft een deksel. De deksel is eraf als ik erbij ben, loop ik weg gaat ie er weer op. Ik ben meer als 40 min beneden geweest, deksel erop. Ik kom boven, en wil het zand wat eromheen ligt opstofzuigen. Totdat ik de platy zie liggen op mijn tapijt, helemaal droog, geen beweging. Ik stop hem in het netje en gooi hem snel in de speciekuip. Hij doet niks, waarop ik hm een tik geef met het netje. En hij zwom weer!! Eerst suf maar nu gewoon zoals altijd. Heel bizar.
Dus zoals ik zei gewoon een verhaaltje.
 
Hoi Engel,

Bedankt dat je dit met ons deelt. Een opmerking echter: dat jij 40 minuten beneden bent geweest, betekent niet dat de platy ook 40 minuten op het droge heeft gelegen, want wie weet wanneer het visje uit de kuip gesprongen is? Mogelijk is hij/zij net een paar seconden/minuten voor jij weer boven kwam uit de kuip gesprongen. Sterker nog: dat lijkt mijzelf meer voor de hand liggen dan dat het visje 40 minuten op het droge heeft overleefd ;)
 
Nee want zoals ik al zei de deksel zat erop en die ging erop toen ik naar beneden wilde gaan. Toen ik boven was heb ik de deksel niet aangeraakt totdat ik zag dat de platy erbuiten lag. Haha andere zou ik fat natuurlijk niet hierop zetten
 
Oja, ik zie het daar heb ik overheen gelezen dan, mijn excuus. Opmerkelijk dan :eek:
 
Haha dat maakt zeker niet uit. Als ik zoiets zou lezen zou ik ook bedenken dat er een andere reden voor zou zijn. Bedankt voor je reactie iig!
 
amai dat is geluk hebben, maar zou wel je platy een tijdje apart houden ofzo omdat zijn slijmlaag enzo redelijk gekwetst is geweest en hem misschien een paar dagen behandelen met esha ofzo voor hem te beschermen
 
Medicatie beschermt niet, het verzwakt. Wat zout toevoegen is eventueel een optie mits de vis apart gehouden wordt of de andere vissen hiertegen kunnen.

Kijk niet vreemd op als het visje alsnog morgen dood ligt hoor. Heb ik ook weleens meegemaakt.
 
Ja bedankt voor de tip. Dat dacht ik zelf ook. Ik heb me vissen vanochtend eten gegeven en de platy eet mee. Ik zie tot nu toe geen wondjes enzo. Ik hoop dat ie het redt. Apart zetten ben ik geen fan van (natuurlijk wel als ze duidelijk een ziekte hebben). Bedankt voor de reacties!
 
mijn lfs had mij dat wijsgemaakt dat esha ook beschermt omdat ik ook ooit eens zo een dergelijk geval heb gehad
maar die is wel gestorven na een paar dagen
waarschijnlijk door de esha dan

heb ik ook iets bijgeleerd niet meer luisteren naar lfs
 
Bij mij was er een platy achter de kast gevallen voor 15 minuten (kast was heel zwaar). Hij heeft daarna toch nog 2 jaar rondgezwommen.
 
Heb ik ook gehad. Maar dan beneden met een gup. Wij hoorde wel wat dus ach zal wel niks zijn tot we ene vis miste 30 min later en hij lag er naast. Hij heeft zekers nog 1 jaar rond gezwemd. Tot die boven uit de aquarium sprong en ik het niet heb gezien en toen pets dood omdat ik erop was gaan staan niet extra had er echt een trauma van ;o! Ik dacht oohgod vis vermoord bah xd!
 

Terug
Bovenaan