Plastic beker bedje voor mijn betta maken


B

BettaFish96

Guest
Wie heeft er zo'n bedje gemaakt van een plastic beker?

Ik wil ook zoiets maken, maar zie nergens plaatjes ervan.
Ik ben wel bang voor die scherpe randjes als je ze door de helft knipt of hoort dat niet...?
 
Een bedje voor je betta ???? Wat moet ik me hier bij voorstellen ??? Nog nooit van gehoord ??

zoiets ????


fish-dog-bed.jpg
 
Heeft toch geen functie.
Hangt maar te hangen.
Nick verteld er ook niets over.
 
Volgens mij is de enigste voordeel dat het eitjes opvangt bij het kweken van ze. Dan hoeft het mannetje niet telkens naar beneden te zwemmen om de eitje sop te vangen..

Of Betta's moeten tegenwoordig nog luier zijn geworden.. ;)
 
Moeten ze wel daarin blijven.
Normaal bij 15 cm waterstand,kan hij het redelijk bijhouden.
Heb je dat niet nodig.

Bij 30 cm, wordt het 2 x moeilijker,met vangen.
Vallen er veel naar de bodem.
 
Tja, dat is het enige wat ik me kan bedenken, had er ook nooit eerder van gehoord.
Lijkt mij dat ze het liefst tussen de drijfplanten liggen te relaxen, maar misschien wel een leuk alternatief.
 
ja die bedoel ik, is er nog een bijpassende deken? hahahah nee ik had het over dat plasticding
 
Welk plastic ding? Zie alleen half bekertje nutteloos in die bak.
 
Dat is mijn foto :D
Het schuimnest van de man op mijn profielfoto zit er boven :)
Het heeft echt niet te maken met kweken maar mijn bettas gaan er altijd lekker in liggen als ik het licht uit doe, ook maken ze er altijd schuimnesten boven :)
En als ik het licht weer aan doe liggen ze er nog steeds en het is echt hun plekje, er mag niets anders komen :p
Heb ook drijfplanten en javavaren en meer in de bak aan het oppervlak maar ze liggen het liefst in hun "bed"
 
Had ik al gezien,Nick.
O,vandaar ,de halve beker.
 
:)
Weet niet meer waar ik het zag maar heb het gewoon geprobeerd en het werkt ! ;)
 
het blijft niet drijven :'(
 
Maar dan zie je, je vis toch niet meer.....of hangt de open kant naar voren ?
 
Ik heb hem met een zuignap vast, anders maak je hem aan de achterwand vast dan kun je er zo in kijken :p
 
Er bestaat ook een bettalog, die heb je in 2 grootes. Mijn oudjes gaan er ook heerlijk in liggen en hebben het goed naar hun zin.!! Helaas kan ik geen plaatje vinden!!

Hier bijna dezelfde maar dan voor schildpadden;

553648jootje67_0_82_bettalog.jpg
 
ja, die ken ik, die zijn toch iets van acht euro??
mijn versie van bed is misschien net 1, 50 als je nog bekertjes moet kopen :p
 
Geen idee hoe duur hij was maar geen 8 euro,vond hem gewoon leuk.

Bekertjes worden veel in Aziatische landen gebruikt als broedplek ja!!Maar er zijn veel zaken op de markt om een betta te laten rusten. deze oplossing is lekker goedkoop en er wordt dankbaar gebruik van gemaakt. Zo kan je ook alleen de bodem eruit knippen en het bekertje tegen de ruit aan zetten met een zuignap, zie je de betta altijd zitten :) :p
Je zou dit zelfs met flesjes kunnen doen, ook te gebruiken als tunnel!! Zo zijn er veel varaties te verzinnen dus!! Leuk om je nieuwsgierige betta alert te laten blijven!!
 
Of, je doet het op de natuurlijke weg en zorgt voor voldoende beplanting tot hoog in de bak. Bokito ligt 's nachts graag in de jajavarens of op een lotusblad hoog bij het oppervlak.

~ Ivo
 
Mijn "Fred" slaapt hoog in de hoornblad toppen.Gaaf om te zien hoor een fel blauwe betta in dat groen. :D
 
Ik heb ook javavarens in de bak staan maar hij slaapt liever hier in :p
 
De jouwe wil gewoon een strakke moderne slaapplek.Hahahahaha
 
Hahahahaha ja ik denk het ook :D
 
Super grappig bedacht !
Mijn halfmoon lag altijd op het stuk hout dat ik had,
Helaas is m'n betta in de vissenhemel. (A)
 
ik denk dat ze het fijn vinden omdat ze dan uit de stroming liggen. Mijn Betta laat zich vaak aan t filter zuigen. Gek beest. Maar hangt ook vaak lekker in hoge plantjes en zorgt dan dat ie klem ligt zodat hij niks hoeft te bewegen.
 
Die van mij gaat ook vaak bij het filter zwemmen en dan plakt hij ff vast en gaat weer weg
 
Ieks, Ivo en ik schrokken ons pas dood toen Bokito opeens 'vastgeplakt' zat aan de instroom van het filter! De zuigkracht is natuurlijk helemaal niet hard, dus we vonden het een beetje vreemd. Een minuutje later zwom 'ie gelukkig weer weg. Maar Bokito is dus niet de enige betta die dit doet :p Wel slim opzich, je blijft lekker makkelijk op je plek hangen zo, haha.

- Mascha
 
Ik had eens een vrouwtjes Betta die dit deed. Het is niet zo dat ze ongewild meegezogen werd dus ze deed het blijkbaar met een reden.
 
Rare vissen zijn het toch... :D

Zal ik er wel zo eentje nemen joh.....? :p
 

Terug
Bovenaan