Plantenvoeding


L

Lieke92

Guest
Misschien een hele domme vraag maar kan het nergens vinden dus vandaar hier.

Ik gebruik flora grow van colombo als planten voeding en voeg elke dag flora grow carbo toe (vloeibare co2)

Nou doseer ik de flora grow plantenvoeding op het ververste water. Maar vraag me af of ik dit wel helemaal goed doe. Moet dit namelijk niet wekelijks op de totale inhoud van het aquarium? Of inderdaad wel alleen op het ververste deel. Ik ververs wekelijks ongeveer 50 liter van de 180 liter. En voeg dan plantenvoeding toe voor 50 liter.
 
normaal is de aangegeven dosis voor een standaard aquarium met co2 toediening
indien je geen co2 gebruikt zou ik met een 1/2 weekdosis starten en later eventueel opbouwen
 
Domme vragen zijn dr niet.. domme antwoorden wel.

de dosering is altijd gebaseerd op het hele aquarium. Dus 180 liter moet je aanhouden als leidraad. Daar moet je op doseren.
 
Naar mijn idee is het altijd het beste om als (begin-)leidraad de, door de producent, geadviseerde dosering als aanvang te nemen. Waarbij een dagelijkse dosering het meest effectief is. (Weekdosering gedeeld door zeven) Van daaruit ga je goed kijken naar je planten om de reactie te zien. In jouw geval kan je hieronder de dosering aflezen. Je moet die dosering dus even omrekenen naar het aantal liters water in jouw bak. Men kiest hier voor een weekdosering hetgeen dus niet mijn voorkeur heeft maar dat is uiteraard aan jou. Wel is het goed je te realiseren dat dit product geen nitraat en fosfaat bevat. Dit is wel belangrijk voor planten.
 
normaal is de aangegeven dosis voor een standaard aquarium met co2 toediening
indien je geen co2 gebruikt zou ik met een 1/2 weekdosis starten en later eventueel opbouwen
Dit kan niet want Ts gebruikt Carbo. (CO2 vervanging) Hetgeen overigens weer niet meetbaar is. Het beste is gewoon de adviesdosering aanhouden, zou ik denken.
 
Ik start ook altijd met de aanbevolen dosering en volgens mij is die nooit echt royaal te noemen.
 
Je gaat er weinig mee fout doen maar of het nodig is ....
 

Terug
Bovenaan