Plantenvoeding nodig?


E

Ennazus

Guest
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Juwel 180 met daarin sluierstaarten. Nu heb ik de volgende planten erin staan:
- Waterpest
- Limnobium Laevigatum
- Hoornblad
- Anubias
- Vallisneria nana

Nu is mijn vraag of mijn bak plantenvoeding nodig heeft. Sommige gaven namelijk aan dat het met deze bak en planten niet nodig is. Nu heb ik er twee extra planten bij (drijfplanten en de vallisneria). Kan iemand mij hierin advies geven? Ik hoor het graag !

Hieronder hoe mijn bak er nu bij staat:
IMG_9447.JPG
 
Hou me ten goede, ik weet niets van sluiterstaarten (goudvissen) en of hier uitzonderingen op het gebied van plantenvoeding gelden.
Maar voor mij groeien planten alleen goed als zij ook voeding krijgen. Dus mijn antwoord is ja, voeding hebben ook deze planten nodig.
Het is trouwens een geweldig mooie bak.
 
Hou me ten goede, ik weet niets van sluiterstaarten (goudvissen) en of hier uitzonderingen op het gebied van plantenvoeding gelden.
Maar voor mij groeien planten alleen goed als zij ook voeding krijgen. Dus mijn antwoord is ja, voeding hebben ook deze planten nodig.
Het is trouwens een geweldig mooie bak.

Dankjewel Ronald!
Welke plantenvoeding zouden jullie aanraden, Profito?
Ik ben namelijk niet echt bekend met de verschillende soorten en hoeveelheden.
 
Ik denk dat Profito prima is voor de sporen. De nitraat en fosfaat kan ik niet beoordelen maar als je geen tekorten ziet dan zal dat wel goed zitten.
 
Ik denk dat Profito prima is voor de sporen. De nitraat en fosfaat kan ik niet beoordelen maar als je geen tekorten ziet dan zal dat wel goed zitten.

Is het nodig hier ook Easy Carbo bij toe te voegen of is Profito alleen voldoende?
 
Ik was zo'n persoon in het andere topic die advies gaf om geen voeding toe te voegen! ;)
En nu geef ik weer hetzelfde advies,zijn echt hele makkelijke planten die je hebt staan en zou het eerst zo eens aankijken zonder poespas.
Er zit zo met de bewoners en het licht al van eigens voeding in de bak zeg maar en voor hetzelfde geld is het prima in balans zo,makkelijker kan niet.
Ga je dingen toevoegen heb je weer kans dat het andere in verhouding te weinig is zoals co2 bv en zou je dat weer moeten toevoegen anders wordt het 1 grote algenbedoeling.

Zorg eerst dat je zelf betrouwbare waterwaarden kan testen want dat is ook wel handig.
 
Kan het niet goed zien maar staat je anubias met de rhizoom boven de bodem? Zo ja:thumbs:
 
Ik was zo'n persoon in het andere topic die advies gaf om geen voeding toe te voegen! ;)
En nu geef ik weer hetzelfde advies,zijn echt hele makkelijke planten die je hebt staan en zou het eerst zo eens aankijken zonder poespas.
Er zit zo met de bewoners en het licht al van eigens voeding in de bak zeg maar en voor hetzelfde geld is het prima in balans zo,makkelijker kan niet.
Ga je dingen toevoegen heb je weer kans dat het andere in verhouding te weinig is zoals co2 bv en zou je dat weer moeten toevoegen anders wordt het 1 grote algenbedoeling.

Zorg eerst dat je zelf betrouwbare waterwaarden kan testen want dat is ook wel handig.


Haha oke!
Nou ik merk dat mijn planten niet goed groeien en de waterpest wordt zelfs een beetje bruinig en zat onder de groene alg. Daarom dacht ik dat de planten wellicht voeding tekort kwamen. En er komt natuurlijk bij dat ik slopers in mijn aquarium heb, die de planten ook niet met rust kunnen laten. Mijn drijfplantjes hebben nu al geen wortels meer (vandaag erin gedaan) bulldozers.... :br:
 
Als je algen krijgt dan heb je inderdaad ergens tekorten. Ik zou de waterwaarden eens meten of laten meten.
 
Als je algen krijgt dan heb je inderdaad ergens tekorten. Ik zou de waterwaarden eens meten of laten meten.

Ik heb het water vandaag laten testen. De uitkomsten ervan zijn:
- PH: 7,5
- GH: 8
- KH: 7,5
- NO2: 0
- NO3: 0
- PO4: 0,25

Is het slim dat ik bij deze waarden Profito ga toevoegen?
 
Met planten voeding groeien ze beter en mooier.
Easy life is een goede plantenvoeding voor een redelijke prijsje.
 

Terug
Bovenaan