Planten


P

pimhup

Guest
6DAB4135-190E-465B-BBA6-96CD122F687B.jpeg
38E943FB-8430-463E-8F37-FE4B2C448998.jpeg
 
Hallo mensen
Weten jullie misschien wat tips voor Mn bak en wat ik evt aan planten kan toevoegen
Wil graag mooie planten bak maken ,en hoor graag wat tips
Vrgr
 
Planten weet ik weinig van behalve dat ik persoonlijk de Javavaren een prachtige aquarium plant vind. Ik zou bij jou vooral wat contrast creëren door hout en steen toe te voegen.
 
Een stuk hout, zoals Wouter zegt, met javavaren, anubias nana of bucephalandra.
Zou zelf nog een hoge plant kiezen zodat je de achterkant wat minder ziet, bv Pogostemon octopus.
 
Bedankt voor reactie
 
DE50B975-8A5A-4699-92F5-798965EBCBFF.jpeg
Hallo allemaal
Heeft iemand nog tips voor deze inrichting ,wat ik evt zou kunnen toevoegen aan planten ,en op welke plekken
Alle tips zijn welkom
Vrgr pim
 
Ik zou er wat hout en drijvers indoen maar hoe groot is je bak?
 
Zou het lekker eerst laten groeien en kijken welke planten het goed blijven doen. Zou er nu niet meer bij doen.

Dat middelste plantje lijkt me een Crypto soort. Deze kan denk ik nog uit elkaar worden gehaald en verdeeld worden. Is het wel 1 gehele plant zou ik deze uit het midden halen en wat naar links of rechts verplaatsen. Nu staat deze erg centraal.
 
Het is een ciano
B 100cm h 60cm d 35cm
 
Bedankt voor de snelle reacties:thumbs:
 
Iemand nog tips
 
Wil graag meer planten toevoegen en mooiere inrichting maken ,maar vind inrichting moeilijk
Vrgr pim
 
Ik heb je twee topics over planten inrichting bij elkaar gezet. Het is niet de bedoeling en handig om meerdere topics over hetzelfde aan te maken. ;)

Heb reeds antwoord op je vraag gegeven en John gaf ook nog tips. Zou er niet te veel in indoen, je plantjes moeten immers nog groeien.
 
Hout met Javavaren in middelste gedeelte of omhoog zetten tegen de achterwand met wat zwarte leisteen her en der in de bak zou een mooi effect geven, maar je hebt 2 Maanvissen in een 1 meter bak daar wil ik toch even vermelden dat deze vissen zo nooit zullen volgroeien en natuurlijk gedrag gaan vertonen.
Maanvissen zijn groeps dieren met minimaal 5 expemplaren en die horen door hun grote die ze bereiken in een aquarium thuis van minimaal 1.20mtr op c.a 350liter water en beste is op 450liter in een 1.50mtr bak die 60cm hoog is.
Dus wil ik je dat alleen even als advies geven omdat ze in jouw aquarium een groei achterstand krijgen en dan ook eerder dood zullen gaan omdat hun organen in de verdrukking komen in hun lichaam.
Dat gebeurt ook met Goudvissen die 40cm kunnen worden en in een te klein aquarium worden gehouden.
 
Misschien de rode plantjes wat dichter naar elkaar zetten en een mooie grote Echino erbij plaatsen of iets met hout en daar wat Javavaren op binden.
 
Dank jullie voor reactie
 
De planten rechtsboven raken het wateroppervlak ,kan deze snoeien ?
Gr pim
 
Moet ik bovenste gedeelte afknippen of het onderste
Gr
 
Je kan ze gewoon snoeien op de hoogte welke je zelf wilt, de onderkant gooi je weg en de bovenkant herplaats je.
 
Dank u voor reactie:thumbs:
 
Eventueel zou je het onderste nog kunnen laten staan want die maken vaak weer nieuwe uitlopers maar dat doet de een wel en de ander weer niet.
 
127A022E-8F95-444B-A45C-F63510D32F78.jpeg
Bedankt voor de tip
Planten groeien hard en kruipen de bak door
 
387EEE69-48DA-402D-8D91-2EA0DEAB78DA.jpeg
Wat kan ik t beste met de uitlopers doen ,anders heb ik straks de hele bak vol
 
Zit te denken om t naar achter te plaatsen en van die rode plantjes voor te zetten ,heb inmiddels de crypto verdeeld door de bak
 
Groeit lekker..
Is dat rechts onder een magneet ruiten ding?
Zoja doe je zelf een plezier en gooi dat in de prullenbak.
Vroeg of laat krijg je krassen.

Gewoon een bank pasje gebruiken.
 
Heb hem weg gegooid dirk
Zou jij t eerst nog laten groeien of inkorten en de snelgroeiers Naar achter plaatsen
 
Ga eens googelen op plantenbakken en kijk eens hoe de bakken die je leuk vind eruit zien. Gelijksoortige planten door je hele bodem oppervlak laten groeien geeft meestal geen mooi gezicht. Je kunt ze beter als groepjes en ook wat dichter op elkaar zetten. Daarbij kun je veel planten gebruiken dus alles vol zetten maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Bovendien kun je ook hier, op het Aquaforum, heel veel mooie en goed ingerichte bakken vinden.

https://www.google.nl/search?q=Aquarium+plantenbakken&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=a_Bv30p03RySRM%3A%2CkPw41UIxD9zkxM%2C_&usg=__PNPdgcUToLtJha8A_dmhW3AuuF8=&sa=X&ved=0ahUKEwiBytiYraDYAhUPLFAKHfSvBd4Q9QEIZDAC#imgdii=NRPqptXwOtIxlM:&imgrc=a_Bv30p03RySRM:&spf=1514039652884
 
Heb hem weg gegooid dirk
Zou jij t eerst nog laten groeien of inkorten en de snelgroeiers Naar achter plaatsen
Inkorten ja en dan vanuit een hoek naar voren planten en een beetje aflopend in lengte.
 
Zodrs het een paar cm onder oppervlak komt
 
Het werd eerder al een aantal keer gesuggereerd maar ik ga het ook nog eens doen:
Wat stukken hout of een paar mooie stenen zorgt snel voor een groot verschil.
Het hangt af van je eigen voorkeur natuurlijk, je moet zelf uitmaken welke stijl je mooi vindt.

Persoonlijk zou ik proberen om de snelgroeiers die je nu hebt wat dichter bij elkaar te planten, rechts en links in de bak, achteraan oplopend naar de hoeken toe. Lage stekjes vooraan en geleidelijk verhogen zodat je mooie bosjes krijgt.
Dan heb je een vrij groot driehoekige lege plek centraal in de bak die je kan opvullen met wat tactisch geplaatste mooie stukken hout of een paar stenen (bvb lava of dragonstone). Daar kan je dan wat mos of een plantje zoals anubias opbinden
Vervolgens je crypto's en je rode plantjes ergens vooraan neerzetten en eventueel een rode lotus planten...
 
Dank jullie voor de tips en reacties ,ik ga er meebezig:thumbs:
 
D7397329-023A-498C-B279-B588A5F6D65D.jpeg
Heb net stuk hout gekocht ,ga toch alles omgooien .zie door de bomen t bos niet meer
 

Terug
Bovenaan