Planten verzorging.


G

Guppenhouderr

Guest
Hallo, ik heb vandaag planten gekocht en in mijn aquarium gedaan. En ik vroeg me af wat ik kan doen om te zorgen dat de planten het goed doen. Hebben de planten extra CO2 nodig en/of plantenvoeding? Het aquarium is vandaag pad gevuld met water en het filter en de verwarming staan aan. Het aquarium is de juwel primo led 110. En de lamp die daarbij zat is de novolux led 80. Ik wil het heel graag goed doen. Alvast bedankt!
 
Alles is een samenspel en afhankelijk van het licht want dat is eigenlijk de motor voor de groei. Met veel licht zullen de planten meer voeding vragen en verbruiken en dan moet je dus zorgen dat er voldoende voeding aanwezig is. Ook hangt het nog af van de behoefte van je planten. Rode planten vragen in de regel meer licht en ijzer dan bv een Javavaren. Ik zou wel gelijk met plantenvoeding beginnen en het licht eerst een uur of 8 laten branden. Snelgroeiers zijn wel aan te bevelen tijdens de opstart.
Heb je een foto van je bak?
 
Hier is een foto van de bak. Ik weet niet wat voor planten het allemaal zijn. Ik had beter kunnen uitzoeken wat voor planten ik ging nemen maar daar is het nu te laat voor. Ook is het water heel troebel geworden is dat normaal voor een net gevuld aquarium? En weten jullie toevallig wat voor planten het zijn? Alvast bedankt!

15224921873685042895028838599885.jpg


15224922457568792141030487798909.jpg


15224922644401833620708724570880.jpg
 
Ik zie een grote Echinodorus en Lobelia. Dat zijn moerasplanten en die willen graag wat voeding bij de wortels.
 
Bedoel je daarmee van die tabletten die je in de grond stopt? En zou het eventueel via van die vloeibare voeding kunnen.
 
Ja dat zijn vaak capsules, tabletten of kleibollen. Deze moerasplanten halen de meeste voeding via de wortels dus dat is voor deze planten beter en daarnaast kun je ook vloeibare plantenvoeding erbij doseren.
 
Oké, bedankt voor de reactie! Hebben ze ook CO2 nodig of kunnen ze wel zonder?
 
Je hebt niet de moeilijkste planten en met niet te veel en te lang belichten zal dat hopelijk meevallen. Met drijvers kun je ook de intensiteit flink verminderen.
Je kan bij Tuinkabouter goede capsules voor de bodem bestellen en deze zijn veel goedkoper dan in de winkel. Je kan hem een pb sturen als je dat zou willen.
 
Oké bedankt! Ik zal hem een pb sturen zodra ik erachter kom hoe dat moet. Erg bedankt voor de hulp.
 
Ik zie ook een Cyprus helferii

Dat is die met die lange dunne bladeren.
 

Terug
Bovenaan