Planten van naaldgras.


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,969
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Het zal wel een domme vraag zijn maar omdat ik het niet goed genoeg weet stel ik hem maar. Gisteren heb ik vallisneria en naaldgras geplant. Van naaldgras onderste helft glaswol afgeknipt en verdeelt in plukjes gezet.
Doe ik het zo goed?
 
Beter om het glaswol helemaal te verwijderen en dat inderdaad in plukjes planten, eventueel wat dieper plaatsen en over een weekje wat omhoog trekken.
 
Thanx Ton en goedemorgen. Ik ga het zo meteen in orde maken. Ik heb mijn aquarium ook meteen wat overzichtelijker qua planten gemaakt zodat ik meer diepte krijg.
 
Thanx Ton en goedemorgen. Ik ga het zo meteen in orde maken. Ik heb mijn aquarium ook meteen wat overzichtelijker qua planten gemaakt zodat ik meer diepte krijg.
We zien straks de foto's wel ;)
 
In het filmpje geven ze ook aan dat je het direct in moet korten, dat wilde ik nog even meegeven maar achteraf gezien dus niet meer nodig :D
 
Goedemorgen allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties!
 
Even de afbeeldingen geplaatst die Ton vroeg.
 

Bijlagen

  • IMG_20200223_103155.jpg
    IMG_20200223_103155.jpg
    186.1 KB · Weergaven: 99
  • IMG_20200223_103200.jpg
    IMG_20200223_103200.jpg
    187.3 KB · Weergaven: 105
  • IMG_20200223_103204.jpg
    IMG_20200223_103204.jpg
    206.1 KB · Weergaven: 98
  • IMG_20200223_103207.jpg
    IMG_20200223_103207.jpg
    182 KB · Weergaven: 97
  • IMG_20200223_103142.jpg
    IMG_20200223_103142.jpg
    162.1 KB · Weergaven: 101
het is steenwol :) :) en dat kun je inderdaad het beste helemaal weg halen , het zou wel fijn zijn als ze eens iets anders zouden bedenken om plantjes in te zetten dan die troep
 
en je hebt er corydoras in zitten dus een zandboden was veel beter geweest
 
Owhja, steenwol. Ik denk dat iedereen het met water eraf spoelt.

Yep, Nicolientje-W heeft me daar ook op geattendeerd. Thanx.:cool:
 
het is steenwol :) :) en dat kun je inderdaad het beste helemaal weg halen , het zou wel fijn zijn als ze eens iets anders zouden bedenken om plantjes in te zetten dan die troep
Steenwol is een heel millieuvriendelijk duurzaam product voor de tuinder, omdat de planten niet meer in de grond geplant worden hoeven ze d egrond ook niet jaarlijks te gassen (dan injecteren ze een bepaald gas om de bodem vrij te maken van schimmels en andere narigheid) en dat is ook goed voor de werknemer want dat gas is behoorlijk giftig. De steenwolmatten waar deze potjes steenwol opstaan worden na het seizoen verzameld en bij een groot bedrijf schoongemaakt met hete stoom en hergebruikt. Tevens houdt steenwol veel beter water vast als grond dus is het op dat punt ook duurzamer
 
Steenwol is een heel millieuvriendelijk duurzaam product voor de tuinder, omdat de planten niet meer in de grond geplant worden hoeven ze d egrond ook niet jaarlijks te gassen (dan injecteren ze een bepaald gas om de bodem vrij te maken van schimmels en andere narigheid) en dat is ook goed voor de werknemer want dat gas is behoorlijk giftig. De steenwolmatten waar deze potjes steenwol opstaan worden na het seizoen verzameld en bij een groot bedrijf schoongemaakt met hete stoom en hergebruikt. Tevens houdt steenwol veel beter water vast als grond dus is het op dat punt ook duurzamer
ja , dat is allemaal bekend , maar ik vind het rotspul om tussen de wortels vandaan te halen , helemaal als het een plant is die al wat langer in het potje staat en wat meer geworteld is , voor de vissen en garnalen is het nou ook niet bepaald gezond , ik probeer het er altijd uit te krijgen met een afwasborstel
 
ja , dat is allemaal bekend , maar ik vind het rotspul om tussen de wortels vandaan te halen , helemaal als het een plant is die al wat langer in het potje staat en wat meer geworteld is , voor de vissen en garnalen is het nou ook niet bepaald gezond , ik probeer het er altijd uit te krijgen met een afwasborstel
Maar het is vrij egoïstisch om alleen vanuit je eigen standpunt te kijken
 
Overigens is steenwol zelf helemaal niet schadelijk voor vissen of garnalen dat is een fabeltje, de enige reden waarom er geadviseerd word om de steenwol te verwijderen is dat het de gebruikte pesticiden vasthoudt, en daar gaan je garnalen aan doodt, maar dus niet aan die steenwol
 
Maar het is vrij egoïstisch om alleen vanuit je eigen standpunt te kijken
egoistisch ?? wat is dat nou weer voor onzinnige opmerking zeg , dat het schadelijk zou zijn voor de dieren is iets wat overal staan en dat lijkt me wel logisch aangezien het niet verteert , maar misschien valt het wel mee , je voorkomt het toch niet
 
ja , dat is allemaal bekend , maar ik vind het rotspul om tussen de wortels vandaan te halen , helemaal als het een plant is die al wat langer in het potje staat en wat meer geworteld is , voor de vissen en garnalen is het nou ook niet bepaald gezond , ik probeer het er altijd uit te krijgen met een afwasborstel

Het beste doe je dit een een bak met lauwwarm water. Wanneer je het plantje onder het water houdt veeg je glaswol zo weg. Hierboven lees ik over Naaldgras kortknippen en ook iets over diepte creëren. Maar wist je dat naaldgras ook als "solitair" , hier een raar woord want het is eigenlijk een groepje, is te gebruiken in een hele lange versie? Je maakt ook meteen diepte in je bak. Kijk maar eens in mijn fotoboek, pagina 16, onderaan.
 
dat het schadelijk zou zijn voor de dieren is iets wat overal staan en dat lijkt me wel logisch aangezien het niet verteert , t
En dat komt omdat iedereen het napapegaait maar niet zelf bekend zijn met het spul en dus lezen op internet dat het schadelijk is, ooit je al eens verdiept in het spul? want het is helemaal niet schadelijk, zoals gezegd: het houdt pesticiden vast die de tuinders gebruiken tegen ongedierte, dat is wat schadelijk is voor je bewoners maar het steenwol zelf niet
 
heb 20 jaar als isoleerder gewerkt dus ik weet wel wat steenwol is ja :D:D
 
heb 20 jaar als isoleerder gewerkt dus ik weet wel wat steenwol is ja :D:D
Isoleerder of tuinder, een groter verschil kan er niet zijn, de toepassingen zijn totaal verschillend, en dat jij al zegt dat steenwol schadelijk is voor je bewoners geeft al aan dat je er 0% kennis van hebt *iets met een schoenmaker die bij zijn leest moet blijven
 
ongelofelijk weer , kan er op dit forum nou helemaal niets gezegd worden? uiteraard weet jij alles , en de rest niet , het enige wat ik zeg is dat het schadelijk zou zijn voor de dieren omdat het niet verteert als ze het opeten , dat is alles , maar goed , ik heb nergens verstand van en ben egoistisch ,
 
ja , dat zou ik wel willen ja , maar ja ,
 
ja , dat zou ik wel willen ja , maar ja ,

Nou ja, het is en blijft eenvoudig.... Gewoon je tenen wat intrekken! ;) Gekheid natuurlijk maar laten we het leuk houden en ons vooral niet zo opwinden jouw mening doet er ook toe, net zoals die van anderen. :r:r:r
 
het enige wat ik zeg is dat het schadelijk zou zijn voor de dieren omdat het niet verteert als ze het opeten , dat is alles ,
Dat is niet alles, eerst maak je een bewering dat het schadelijk is voor de vissen want dat staat op internet en iedereen zegt het, en nu maak je een bewering over opeten van steenwol, dus je maakt er zelf een zooitje van en gaat uit van aannames en vergelijkt dat dan omdat jij isoleerder geweest bent? mij ontgaat de logica wat een isoleerder aan verstand heeft van glastuinbouw
 

Terug
Bovenaan