planten sterven af


M

Mieke Rottey

Guest
haai


mijn rio 125 is nog steeds in opstart maar mijn cryptocoryne sterven af: de bladeren worden gelig en zo dun dat je erdoor kan kijken
de andere planten zoals waterpest, echinodorus, vallisneria, zwaardplant doen het wel redelijk


aanvankelijk gebruikte ik jlb plantenvoeding, voedingsbodem en grind
nu na een bezoekje bij de plaatselijke aquawinkel liet ik me dennerle voeding aansmeren een drie stappenplan S7 wekelijks, V30 maandelijks, E15, maandelijks nu gebruik ik deze sinds begin deze week( resultaten nog even afwachten)

en regelmatig een bruistablet CO2 van sera


waterwaarden(samen met de plantenvoeding een setje druppeltest gekocht :D )
PH: 7,5
KH:6
GH:11
NO2:0
NO3:0

ik vond ph een beetje hoog en liet daarbij het 02 pompje vallen en dacht misschien om dagelijks CO2(easycarbo) toe te voegen om ph te laten verlagen ( hoeveel mg per liter water CO2 is schadelijk voor vissen)


en het baard me nog steeds zorgen dak ik na al die tijd nog steeds geen nitraat heb( opstart sinds 11/08/2013


wat zijn jullie bedenkingen
groetjes
 
Mijn bedenkingen zijn dat je een hoop dingen door elkaar gooit....!

Je waterwaardes zijn redelijk, verder schrijf je over "mijn Cryptocoryne".

Er zijn echter heel veel soorten, welke alle een nogal afwijkende water en bodemsamenstelling nodig hebben.
Dus kijk eens welke soorten passen bij jouw waterwaardes en bodem en poot deze soorten en geen andere, deze zullen namelijk ook dood gaan.

Greetzz BigSmoke
 
Meestal hoor je problemen met planten dat ze sterven door te weinig licht, bij Cryptocoryne is het omgekeerd.


Misschien teveel licht?
 

Terug
Bovenaan