Planten online bestellen


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,946
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Ik heb nog nooit planten bestelt bij een webshop, dus totaal geen ondervinding daarmee.
Naar aanleiding van dit topic heb ik een vraag.

Worden planten verzonden als pakket of brievenbuspakketje?
 
Ik bestel planten bijna alleen maar online.
En daar waar ik meestal bestel (in Duitsland) worden ze ook als pakket verzonden.
 
Ik heb nog nooit planten bestelt bij een webshop, dus totaal geen ondervinding daarmee.
Naar aanleiding van dit topic heb ik een vraag.

Worden planten verzonden als pakket of brievenbuspakketje?
Ik heb op diverse plekken planten besteld en het werd altijd als pakje verzonden.
 
Bij Aquaplantsonline als pakket, planten sloegen gied aan. Was besteld in de zomer.
Ze hebben nu info staan hoe met de planten om te gaan tijdens winterbezorging.
 
Hier ook altijd als pakketje ontvangen en dat moet haast wel want de potjes waarin ze zitten passen eigenlijk al niet door de brievenbus en dat moet een postbode toch weten;);)
 
Welke sites zijn dan goede plaatsen om van te kopen prijs/kwaliteit gezien want ik zie veel sites waar plantjes makkelijk €6 of meer kosten terwijl ik ze voor 3.10 in de lfs kan halen?
 
Hier ook altijd als pakketje ontvangen en dat moet haast wel want de potjes waarin ze zitten passen eigenlijk al niet door de brievenbus en dat moet een postbode toch weten;);)
Hoe kan een postbezorger weten hoe ze geleverd worden als hij of zij daar geen ervaring mee heeft? :)
 
Hier altijd als pakketje ontvangen. Hoef het waarschijnlijk niet te zeggen maar zou even wachten op warmer weer voor je besteld.
 
Ik bestel alleen In-Vito bakjes en dat doe ik hoofdzakelijk in het buitenland zoals Polen, Duitsland, soms zelfs Ttsjechië. Maar dat komt omdat voor mij persoonlijk het aanbod In-Vitro erg beperkt is hier in Nederland.
Met dit koudere weer komt het altijd in een tempex box met een heatpack en heb het in 2 werkdagen in huis. Maar je moet het niet aan het einde van de week bestellen, want dan bestaat de kans dat het in een
distributiecentrum blijft staan tot de volgende werkweek. Daarom bestel ik het altijd in het weekend.
 
Ik zelf heb vroeger meestal de planten gewoon in een enveloppe gedaan en gewoon met de post gestuurd. De planten natuurlijk goed verpakt.
 
Ik bestel alleen In-Vito bakjes en dat doe ik hoofdzakelijk in het buitenland zoals Polen, Duitsland, soms zelfs Ttsjechië. Maar dat komt omdat voor mij persoonlijk het aanbod In-Vitro erg beperkt is hier in Nederland.
Met dit koudere weer komt het altijd in een tempex box met een heatpack en heb het in 2 werkdagen in huis. Maar je moet het niet aan het einde van de week bestellen, want dan bestaat de kans dat het in een
distributiecentrum blijft staan tot de volgende werkweek. Daarom bestel ik het altijd in het weekend.
Ik moet nu, omdat het zo koud is, tot mindstens volgende week wachten tot mijn garnalen verstuurd worden, die ik midden vorige week al besteld heb...
Pech voor mij, maar beter voor de garnalen! 😳
 
Ik bestel alleen In-Vito bakjes en dat doe ik hoofdzakelijk in het buitenland zoals Polen, Duitsland, soms zelfs Ttsjechië. Maar dat komt omdat voor mij persoonlijk het aanbod In-Vitro erg beperkt is hier in Nederland.
Met dit koudere weer komt het altijd in een tempex box met een heatpack en heb het in 2 werkdagen in huis. Maar je moet het niet aan het einde van de week bestellen, want dan bestaat de kans dat het in een
distributiecentrum blijft staan tot de volgende werkweek. Daarom bestel ik het altijd in het weekend.
Bij welke webshops bestel je uit het buitenland?
 
Hoe kan een postbezorger weten hoe ze geleverd worden als hij of zij daar geen ervaring mee heeft? :)
Haha, nou Andre ik dacht dat je wel ongeveer zou weten wat de doorsnee van een potje is en dan past dat denk ik niet door de bus. Een gewone bezorgen zal dat niet weten denk ik maar jij bent aquariaan en postbezorger;)
Kortom als je plantjes in potjes besteld dan kan dat denk ik alleen als pakketpost.
 
Bij welke webshops bestel je uit het buitenland?
Ik ga hier in het openbaar geen internationale webshops aanbevelen, dat is niet goed voor het Nederlandse markt aandeel van onze aquariumshops.
Als je het echt wil weten drop je maar een PM
 
Haha, nou Andre ik dacht dat je wel ongeveer zou weten wat de doorsnee van een potje is en dan past dat denk ik niet door de bus. Een gewone bezorgen zal dat niet weten denk ik maar jij bent aquariaan en postbezorger;)
Kortom als je plantjes in potjes besteld dan kan dat denk ik alleen als pakketpost.
Ik weet niet eens dat ze in potjes worden geleverd. Totaal geen ervaring mee, nooit gedaan.
 
Ik weet niet eens dat ze in potjes worden geleverd. Totaal geen ervaring mee, nooit gedaan.
Maar die je bij de lfs koopt zitten toch ook in en potje? Ik bedoel gewoon de plastic potjes waar bv een Crypto of Echino in wordt verkocht Andre?
Ik bedoel niet de potjes geduld uit de chat hoor:DD:DD.
 
Welke sites zijn dan goede plaatsen om van te kopen prijs/kwaliteit gezien want ik zie veel sites waar plantjes makkelijk €6 of meer kosten terwijl ik ze voor 3.10 in de lfs kan halen?
Zoeken online met: aquarium waterplanten levert je al heel wat keus op in webshops die dit verkopen.
Via Marktplaats ontdekte ik ook mensen in mijn omgeving die overschot uit hun aquaria kwijt wilden.
 
Ik heb een keer een plantenpakket gekocht van internet, een heel mooi doosje thuisgeleverd maar werkelijk alles in steenwol met zo,n plasticgatenpotjes met ook een stukje steen onderin dat is het gros vh gewicht zo geweest maar nu moet je ook wel weten dat ik je graag wat op kan sturen vd de soortjes die hier zijn aangeslaan
 
Ik heb goede ervaringen met planten online bestellen. Ik bestel niet als t erg koud is. En ik bestel meestal begin van de week, dan wordt het vaak dezelfde week uitgeleverd.
 
Maar die je bij de lfs koopt zitten toch ook in en potje? Ik bedoel gewoon de plastic potjes waar bv een Crypto of Echino in wordt verkocht Andre?
Ik bedoel niet de potjes geduld uit de chat hoor:DD:DD.
Klopt, maar vallisneria zit niet in een potje maar is gebundeld. Kon zij dat planten ook in plastic zakjes met wat water worden geleverd.

Met geduld in potjes heb ik geen ervaring. Ik wacht nog steeds tot ze geleverd worden op de door mij aangegeven locatie. ;):)
 
Ja dat klopt Andre en de stengelplanten zitten doorgaans niet in een potje. Maar goed het gros wel en dan heb je een probleem als je dat niet via pakketpost verstuurd.
 
Wij hebben een paar weken geleden ook plantjes online besteld in Nederland vanuit Belgie. Het heeft een paar dagen geduurd voor ze verzonden werden, maar eens verzonden waren ze de volgende ochtend hier via postnl als pakket. Wij kregen ook een een track & trace om te volgen waar ze zaten.

2 van de Bucephalandra's waren wel andere als we besteld hadden maar waren dezelfde prijs en zien er zeker zo mooi uit of zelfs mooier als we besteld hadden.

Tipje: zorg voor een goede crediet kaart om online te bestellen. Sommige zitten een verzekering aankoop garantie internet in. Dus als ze niet leveren of het is totaal niet goed krijg je je geld terug als je het betaald hebt met die kaart. Onze kaart kost ons niets extra en er komen geen kosten bij als je iets online besteld 🤑( tenzij je in een andere valuta betaald of er geld mee gaat afhalen ).
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    89 KB · Weergaven: 17
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    103.2 KB · Weergaven: 19
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    173.1 KB · Weergaven: 18
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    202.9 KB · Weergaven: 18
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    142.2 KB · Weergaven: 18

Terug
Bovenaan