planten onder een licht van 11watt?


J

Juliusvanegmond

Guest
ik wil binnenkort een sterk beplant aquarium beginnen (planted tank)
dat komt in een dennerle nano cube 30l met hc (dwars baby tears).
en een soort grind van oliver knott een soort iwagumi dus.
maar ik vroeg me af of dat kan met dit licht?
ik ga dan warschijnlijk ook co2 toevoegen.
grt. julius
 
Ik heb zelf ook een bak met een led lampje van 11 wat. Heb er nooit wat te klagen over gehad wat betreft de plantengroei.
Maar ik heb dan ook wel makkelijke planten er in, Cabomba, hoornblad, maar ook Cryptocoryne en drijfplanten.
 
Als het lampje de amazon day is ja.
6000 kelvin, 900 lumen.

succes.
 
bedankt
 
wat kan ik dan het beste als co2 gebruiken ik zat te denken aan co2 van dennerle?
 
Dat ga je zeker nodig hebben wanneer je met dat soort plantjes aan de slag gaat.
Dennerle hebt div, nano c02 systeempjes,in zowel bio als gasflesjes in zijn assortiment.
Wat dat betreft kun je het zo gek maken als je wilt.
Ze hebben ook tegenwoordig speciale plantvoeding voor scapebakjes.

:D
 
Wat voor planten wil je dan gaan houden?
 
eehh soiso hc cuba, anubias en mijn lfs heeft een soort hele kleine mini plantjes waar ik de naam niet van weet. het word een soort van iwagumi btw.
 
klein oftoppic vraagje maar kunnen vuurgarnalen en een mannelijke kempvis bij elkaar?
 
Oppassen met co2 en garnalen hoor. Teveel co2 zullen ze niet fijn vinden en dat kan ze de kop kosten.
Dus wel de dosis co2 goed in de gaten houden.
 
Is een kempvis niet ietwat groot voor zo'n bakje van 30 L??
 
Lijkt mij ook wel.
60 cm is er beter geschikt voor.
 
ik heb namelijk maar 3 garnalen dus ik wil niet dat ze worden opgegeten maar ze zijn nog wel klein 9mm ofso kan dat?
 
volgensmij heeft mn betta het heelemaal naar zijn zin hoor in dit aquarium hij heeft altijd een schuimnest!
 

Terug
Bovenaan