Planten gekocht, maar kreeg er helaas slakken bij cadeau


N

Nick1994

Guest
Mensen, in mijn huidige aquarium/aquascape heb ik last van slakken. Dit komt doordat ik planten heb gekocht waar onverwachts slakkeneitjes opzaten.

Nu wil ik mijn aquarium opnieuw gaan opstarten:

- De bak gaat helemaal leeg
- Nieuw grind
- Hout goed uitkoken

Maar wat kan ik met mijn huidige planten doen? ik weet zeker als ik deze terug zet in mijn nieuwe opgestarte aquarium dat ik direct weer slakken krijg... heeft er iemand tips voor mij.

Of moet ik echt nieuwe planten kopen?
 
Elke slak die je ziet tegen de ruit pletten. Komt ook je opstart ten goede, want bacteriën. En als je dit consequent doet zul je merken dat je op den duur steeds minder en minder slakken hebt, tot ze uiteindelijk helemaal weg zijn.
 
Ik zou ook niet helemaal overnieuw beginnen vanwege een paar slakken.
 
Hout goed uitkoken
Dat zou ik maar laten door het koken wordt de structuur van het hout aangetast
Goed spoelen met warm water is verstandiger
Trouwens planten zonder slaken eitjes is een utopie of er moet gif gebruikt zijn op deze te verwijderen wat weer problemen geeft in de bak
Goed uitspoelen is het devies voor het planten
 
Mijn appelslakken aten altijd de eitjes waardoor de slakken vrijwel weg waren. Nu ik de appels weg heb gedaan heb ik ook weer last van slakken.
 
Ik zou er ook geen probleem van maken, slakjes zijn goede opruimers en sommige houden de bodem luchtig, dus zijn het ook nuttige beestjes, heb je er teveel kan je een slakkevalletje maken of met de hand uitvangen.
 
Gewoon dagelijks 5 minuten inplannen om alle zichtbare slakken uit het aquarium te plukken. Dan ben je er met een week vanaf.

Slakken zijn overigens heel erg nuttige en leuke beestjes. Ze eten veel rotzooi op en schrapen alg van je planten/ruit. Je doet een beetje alsof er monsters in je aquarium zitten nu :sorry:
Opnieuw opstarten is zwaar overdreven.
 
Gewoon dagelijks 5 minuten inplannen om alle zichtbare slakken uit het aquarium te plukken. Dan ben je er met een week vanaf.

Slakken zijn overigens heel erg nuttige en leuke beestjes. Ze eten veel rotzooi op en schrapen alg van je planten/ruit. Je doet een beetje alsof er monsters in je aquarium zitten nu :sorry:
Opnieuw opstarten is zwaar overdreven.
Nou
Schermafdruk op 2019-03-01 13-18-09.png
:juggle::D:D:D
 
Of paar anatome helena's nemen. Dan worden die je enige slakken. Of appelslakken, zijn wel groter.
 

Terug
Bovenaan