Planten blijven niet mooi


Aquarius87

Active member
Lid geworden
24 september 2019
Berichten
26
Leeftijd
42
Hallo allemaal,

Zou iemand mij kunnen helpen?
Mijn planten blijven niet mooi groen en op 1 plant heb ik alg zitten. Laatstgenoemde is een overgenomen plant. Wat kan ik het beste doen?
 

Bijlagen

  • 20220622_190304.jpg
    20220622_190304.jpg
    205.9 KB · Weergaven: 92
  • 20220622_190220.jpg
    20220622_190220.jpg
    195.5 KB · Weergaven: 96
Wat geef je als Plantenvoeding? Geef je vloeibare voeding of heb je voedingsbodem?
En wat zijn je water waardes?
 

Wat geef je als Plantenvoeding? Geef je vloeibare voeding of heb je voedingsbodem?
En wat zijn je water waardes?
Ik geef vloeibare voeding. Water heb ik laten testen. Geen vervuilingsstoffen en ph van 7. Maar kan het op die bestaande plant al hebben gezeten dat ik die eruit moet halen?
 
Het is heel goed mogelijk dat je een plant hebt gekregen met alg erop. Ik heb dat ook weleens gehad in het verleden en het valt vaak pas op als hij eenmaal in je bak staat.
 
Het is heel goed mogelijk dat je een plant hebt gekregen met alg erop. Ik heb dat ook weleens gehad in het verleden en het valt vaak pas op als hij eenmaal in je bak staat.
En kan dat effect hebben op de andere planten? En kan ik doe dan beter eruit halen?
 
Zal niet gelijk effect hebben want algen zijn altijd latent aanwezig.
 
Hallo allemaal,

Zou iemand mij kunnen helpen?
Mijn planten blijven niet mooi groen en op 1 plant heb ik alg zitten. Laatstgenoemde is een overgenomen plant. Wat kan ik het beste doen?
Het eerste, eigenlijk het enige én het beste, wat je zou moeten en kunnen doen is: Bekijk welke planten je hebt een dan googelen welke verzorging deze planten vragen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tig
Planten zijn weer mooi! Ik had baardalg in de bak. Op advies heb ik de boosdoener gesnoeid en algumin toegevoegd. De schoonmaakploeg houdt het nu ook bij en bak blijft mooi schoon!
 
Da,s toevallig.ik heb juust vandaag ook algumin gebruikt wegens nog meer algen bij co2.benieuwd of het gaat helen.de reviews zijn goed
beste groet
Christa
 
Tegen baardalg werkt een stootkuur carbo ook prima in de regel.
 

Terug
Bovenaan