Plant wordt bruin


B

Bulder

Guest
Hallo ik had een vraag. Het plantje op de foto wordt een beetje bruin de laatste dagen. Kan ik hier iets tegen doen, ik neem aan dat die een te kort aan iets heeft. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 
het gaat om het plantje rechtsvoor, weet iemand ook hoe die heet?
 
Dat is toch Cabomba??
Soms doet een plant het domweg niet en dat wil niet altijd zeggen dat je tekorten hebt. Ik zou het even aankijken en desnoods inkorten door te toppen. Het is een snelgroeier.
 
Lijkt inderdaad op Cabomba.Meet je waterwaarden eens op zou ik zeggen.Voeg je nog plantenvoeding toe?
Bij mij doet Cabomba het uitstekend in alle bakken waar ik plantenvoeding in doe. Bij de bakken waar ik geen plantenvoeding in doe houden ze het een tijdje uit en daarna sterven ze.
 
Bedankt voor het antwoord. Ja hij begon erg sterk, groeide zeer hard. Nu valt het een beetje stil en beginnen er steeds meer bruine plekjes te ontstaan. Ik kijk het wel even aan dan.

Plantenvoeding voeg ik niet toe, ik lees soms dat het niet goed zou zijn voor je vissen?
 
In dat geval zou 80% van de aqua houders dooie vissen door toevoegingen hebben.
Gedoseerd plantenvoeding voor aqua toevoegen is echt geen probleem
 
Er is natuurlijk nog wel een weg tussen niet goed voor je vissen en dooie vissen maar oke. Ik wil dat wel gaan proberen, zijn er dan nog bepaalde merken waar ik naar moet kijken die bijzonder goed zijn?
 
Als ik jou was zal ik wel beginnen met de plantenvoeding. Denk dat de plant anders nog meer gaat verpieteren.
Zo ver ik weet is het niet schadelijk voor de vissen. Garnalen schijnen er minder goed tegen te kunnen, al lees ik hier ook tegenstrijdige berichten over. Als je je gewoon aan de dosering houdt kan er niet zo veel mis gaan denk ik zo maar.

Ik ben zelf wel tevreden over Profito. Zo ver ik weet het voordeligst.
 
Ik zou ook gewoon met de standaard aanbevolen dosering beginnen. Ik volg de EI en doseer 5x die hoeveelheid en daar gaan ze niet dood door hoor. Dus wees maar niet bang voor bv Profito.

ik hoor ook wel verhalem dat garnalen er minder goed tegen kunnen en cpo kreeften ook. Dat heb ik zelf ondervonden.
Bij de cpo geef ik geen Profito of iets dergelijks meer.
 

Terug
Bovenaan