Planaria bestrijding


X

xPhoebe

Guest
Hallo!
ik heb helaas in mijn dwergkogel bakje een planaria plaag gekregen. Heb onlangs de bak al helemaal schoongemaakt en alle planaria verwijderd maar helaas zit het nu in een keer weer helemaal onder.

Onze eerste poging hebben we geprobeerd zonder bestrijdingsmiddelen, i.v.m. de kogelvis en garnalen. Ik wilde hier graag voorzichtig mee zijn. Maar aangezien deze aanpak niet geholpen heeft en ook zeker negatieve invloed op de balans van de bak heeft wil ik nu dan toch overstappen op een andere methode.

Mijn vraag is alleen, kan ik de standaard middelen (fluberinol dacht ik) veilig gebruiken met mijn dwergkogel en garnalen? Garnalen zou volgens internet wel moeten kunnen, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen. Over de kogels kan ik helemaal niets terugvinden.

Hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Alvast bedankt!
Groetjes, Phoebe
 
Je hebt no planaria maar zelf gebruik ik altijd Flubenol. werkt prima zonder echt nadelige effecten. Ik gebruik het dus ook bij de garnalen.
 
Oke fijn om te horen! Zou dit dan ook veilig kunnen zijn voor de kogelvis? Aangezien deze voor sommige middeltjes extra gevoelig zijn.
 
Ik heb geen ervaring met kogelvissen moet ik bekennen maar met mijn andere vissen heb ik nooit geen last gehad.
 
Top! Dan ga ik het direct even bestellen. Bedankt!
 

Terug
Bovenaan