Plakat mannetje of vrouwtje?


T

Titia

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje 2 vrouwtjes bij mijn mooie Betta man met lange vinnen.
1 van mijn Betta vrouwtjes vond ik vanaf het begin al heel mooi.
De laatste tijd heb ik het idee dat 1 van hen toch een mannetje is.
Mijn Betta man en deze kunnen prima met elkaar overweg.
Maar het andere vrouwtje wordt altijd opgejaagd.
En zij heeft duidelijk een geel bultje onder haar buik wat iets met eieren heeft te maken?

Wat denken jullie wat het geslacht is van deze vis?
De foto's zijn niet al te scherp, maar ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

357762_0_82_dsc_0238.jpg


428346_0_82_dsc_0241.jpg


436772_0_82_dsc_0245.jpg


395144_0_82_dsc_0246.jpg


426252_0_82_dsc_0248.jpg


Wat denken jullie?
Groetjes Titia
 
Ik denk ook een vrouw, de bovenvin is niet groot en ze heeft duidelijk een buikje.
kun je zelf ook kijken met een lampje??? Dit om evt eieren te zien zitten.
 
ik zie geen eistipje en ze heeft lange ventralen voor een vrouw ;)
maar qua bouw lijkt ze wel weer op een vrouw....
beetje een twijfelgeval :p
 
Met je foto van je vrouw is dit wel heel duidelijk te zien, bij sommige mannen komt het zelfs voor dat deze een ovipositor hebben ofwel een eispot. Denk aan alleen de ventralen te zien dat dit een man dan is, ze zijn namelijk wat breder als bij een vrouw. En ja ook ik kan het verkeerd hebben hoor ;) Met betrekking tot de staart en de bovenvin daar is nog niets duidelijks aan, dat zijn ook 1 van de kenmerken die bij mannen groter zijn dan bij de vrouw. Het zal dan echt een plakat zijn. Heb je al karaktereigenschappen ontdekt die jouw doen twijfelen dat dit een man is??
Zet hem maar eens apart voor een dag en kijk dan maar eens met een spiegel, dan krijg je vaak duidelijkheid. Mocht het gewoon goed gaan, zou ik hem laten zitten, wie weet is het een kortvinnige broer!
 
of net als bij iemand anders op het forum, de langvinnige man even apart en kijken of het twijfelgevalletje een schuimnest voor de echte vrouw gaat maken ;)
 
Ik heb mijn rio nu in de woonkamer staan en de Betta's zitten verspreid over mijn 80 en 60 cm bak.
Deze blauwe zit in de 60 cm bak.
En het rode vrouwtje met een duidelijke eivlek zit samen met het langvinnige mannetje in de 80 cm.
En na een paar uur is ie al begonnen aan een schuimnest.

De blauwe Betta zette de vinnen wel geregeld op tegen de rest.
Maar hij/zij kan weer goed opschieten met het echte mannetje.
Mssn moet ik het vrouwtje bij de blauwe zetten in de 60 cm en kijken wat hij/zij doet?
 
Jootje, je zegt ik denk alleen dat dit een man is, want de ventralen zijn wat breder.....
Gaat dit over mijn vis of die van titia?
Mijn vis is sowieso een vrouw hoor, ze komt van armin en ik heb er al eens mee gekweekt :p
 
Maar als je kijkt naar de vinnen, de krachtigere bouw enz, fantoom, dan is het weer een man
Ik weet het, ook vrouwtjes kunnen prachtige kleuren hebben en ze zijn niet altijd bruin, kijk maar naar de mijne maar ik denk een mannetje ;)
 
@ nick; Hahaha dat had ik zeker al gezien hoor maar ik had het over de vis van Titia.

En zeker ook ik heb supermooie dames zitten, en ook mooi gekleurd.
 
Heel verwarrend indd.
De betta zit al een paar dagen alleen in het 60 cm bakje vanwege het indraaien van mijn rio.
En ik heb de betta nog geen schuimnest zien maken.
Mijn langvinnige Betta man deed dit na een aantal uur meteen.
 
Het ligt er ook aan of de conditie van een man ook in topvorm is, er zijn ook mannen die maken geen schuimnest omdat ze niet in conditie zijn :(

Heb je nog gekeken met een een lampje op zijn of haar buik?? meestal zie je dan een witte waas en soms ook de eitjes zitten. Daardoor is het zeker een dame!!

Verwarring alom, ook ik heb dit nog weleens met kortvinnige jonge mannen, waarvan ik dacht , het is een vrouw en dan met een schuimnest in de pot erachter komen dat het niet zo is (lol)
 

Terug
Bovenaan