Plaatsing osmoseapparaat


TheLuckeyMan

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2018
Berichten
212
Leeftijd
26
Goedemiddag allemaal,

Voor mijn nieuwe aquarium zit ik eraan te denken een osmose apparaat aan te schaffen. Nadat ik gisteren enkele video's heb bekeken kwam ik erachter dat je het apparaat moet aansluiten op een wasmachine aansluiting. Echter heb ik er in dit huis maar 1, en die is al bezet door de wasmachine zelf. Ook kan ik niet een dubbele monteren, want de aansluiting zit aan de achterkant, waardoor ik heel veel moet gaan schuiven met de wasmachine en de droger.
Dus hierbij de vraag: Kan ik mijn osmose apparaat ook ergens anders aansluiten, of is het voor mij gewoon niet mogelijk?
 
Goedemiddag allemaal,

Voor mijn nieuwe aquarium zit ik eraan te denken een osmose apparaat aan te schaffen. Nadat ik gisteren enkele video's heb bekeken kwam ik erachter dat je het apparaat moet aansluiten op een wasmachine aansluiting. Echter heb ik er in dit huis maar 1, en die is al bezet door de wasmachine zelf. Ook kan ik niet een dubbele monteren, want de aansluiting zit aan de achterkant, waardoor ik heel veel moet gaan schuiven met de wasmachine en de droger.
Dus hierbij de vraag: Kan ik mijn osmose apparaat ook ergens anders aansluiten, of is het voor mij gewoon niet mogelijk?
Gewoon op een andere kraan, gaat ook wel even een verloopje regelen.
 
Kogelkraan tussen wasmachine kraan en muurplaat zetten.





IMG_20210210_113638.jpg
 
Ik had inderdaad zo’n kogelkraan gezien, maar het probleem is dat ik heel lastig bij de wasmachine aansluiting kan komen.
Ik heb dit kraantje (zie foto) buiten. Hier komt drinkwater uit, kan ik het kopje eraf halen en dan een aansluiting daar op zetten, of is er geen kopje voor zo’n kraan?
 
Ik heb hem gewoon op de kraan van de wasbak en daarvoor verkoopt osmoseapparaat.nl wel een koppelstukje want die heb ik daar ook gekocht.
 
Oke, bedankt voor jullie hulp. Als ik erin slaag toch bij de wasmachine aansluiting te komen en het standaard kopstukje te plaatsen, moet ik dan ook elke keer als ik klaar ben met osmose water maken dat kopstukje er weer af halen? Anders loopt het water er uit als ik de wasmachine aanzet
 
Oh, daar heb ik overheen gekeken😅, dan ga ik denk ik toch proberen het apparaat aan te sluiten op de wasmachine aansluiting. Bedankt voor jullie hulp!
 
Ik heb een Gardena koppelstuk aan de input van mij osmose gezet. Heb in de schuur een extra kraan zitten voor evt tuinslang dus daar kan ik hem zo aanklikken bij gebruik. Afvalwater vang ik op in jerrycans en gebruik ik weer voor t spoelen van de afwas of voor de tuin.
 
Ja. Maak van te voren gwn een sopje in de gootsteen en vul ik idd met de jerrycan. M'n schuur is van binnen verbonden met m'n huis. Is vanuit de keuken denk 5meter dus valt reuze mee. Moet sowieso altijd al naar de schuur voor m'n plastic en karton afval dus het loopje moet ik toch maken.
 
zo kan het ook ;) 1612969382236.jpg
voor het over zetten naar de bak beneden gebruik ik een opvoer pomp of de gardena water pomp.
 
Ligt een beetje aan zijn situatie, de wasmachine 1x weghalen, monteren, en dan kan hij misschien bij de kogelkraan zonder teveel moeite.
Ik had hem zo zitten, maar een kwartslag draaien en hij loopt langs de muur.
 

Terug
Bovenaan