Phalloceros caudimaculatus auratus


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,327
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
De phalloceros caudimaculatus reticulatus is wat bekender als zijn gouden tegenhanger de phalloceros caudimaculatus auratus. Op zich zit er geen verschil in verzorging en gedrag enkel de dekkleur (let wel niet grondkleur) verschilt.
pc9.JPG

Ik vind beide variaties aantrekkelijk doch wel een lichte voorkeur voor de gouden versie. De caudi's (afgekorte benaming) komen op zich niet zoals wij deze kennen in de vrije natuur voor. Het betreft in beide gevallen een aquariumstam. De wilde versie heeft nl. veel minder vlekken tot zelfs niet.
DSCF7236.JPG

Het betreft een gemoedelijk visje die met vele vriendelijke soorten samen gehouden kan worden.Maar ze kunnen wat druk zijn dus hou ze niet bij al te schuwe vissen tezamen.

Ook als je het niet al warm thuis hebt dan zijn ze nog geschikt om te houden. Ze beschikken over een brede marge qua temperatuursbestendigheid.

Als je muskietenvisjes leuk vind doch niet al te gek bent op het vinnenbijtend gedrag van ze dan is qua uiterlijk de caudi een goed alternatief te noemen.
 
Inderdaad, de gouden versie is een tikkeltje specialer dan de recticulatus. Als je een filmpje bekijkt zijn de kleuren ook meer uitgesproken.
Ik vermoed dat deze ook wat moeilijker te vinden zullen zijn. Ga de vraag eens stellen aan de verkoper waarop ik in volle vertrouwen beroep kan doen.

Vriendelijke groet
Chris
 
Ik heb begrepem dat de gouden vorm ook wat minder sterk zou zijn dan de grijze vorm, en vatbaarder voor ziektes?
 
Ik heb begrepem dat de gouden vorm ook wat minder sterk zou zijn dan de grijze vorm, en vatbaarder voor ziektes?
Dat valt wel mee t.o.v. de grijze versie. Hier merk ik niet dat ze vatbaarder zijn. Ze worden hier onder dezelfde omstandigheden gehouden. Ook de reproductie staat hier gelijk aan elkaar. Ik hou ze niet bij al te hoge temperaturen en gaat goed.
 

Terug
Bovenaan