PH & Temp monitor


JanCichlide

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2018
Berichten
211
Leeftijd
38
Heeft er iemand ervaring met het volgende product van ali?

https://nl.aliexpress.com/item/32965574074.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6a1a4c4d57HqQ9

Knipsel.JPG
 
Temperatuur is enkel voor compensatie van de ph probe, dat je een uitlezing erbij krijgt is leuk mee genomen.

Maar waarom een monitor en geen controller?
 
Omdat ik graag wil monitoren hoe mijn PH is. Een controller vind ik niet op aliexpress en als ik op het internet kijk dan kost een controller tegen de 200EUR.
Bijkomend werkt dat meestal dan ook met een CO2 set? Aangezien ik geen planten heb, lijkt me dit dan ook overbodig.

ik zit deze te overwegen https://nl.aliexpress.com/item/3269...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ zo ver ik weet zijn al die appaartjes de zelfde techniek en gaan ze ongeveer een jaar mee dat is wat de revieuws zeggen

Ik zal de ervaringen van de mijne delen als ie toekomt. Zal nog wel weekje of 4 wachten zijn.
 
Heb een PH en ORP controller van Alie hier, doet goed zijn werk, is nauwkeurig maar kijk of je simpel de PH electrode kunt vervangen...BNC stekker.
De PH electrode is nl het zwakke punt, die gaan vaak maar 6 tot 12 maanden mee. bestel dus meteen een extra electrode mee.
@JanCichlide die controller is er wel...heb eentje van alie hier liggen, moet wel een nieuwe PH electrode op.
Is een PH en ORP controler.
 
Milhauwkee kan je al vanaf 120 eu ofso kopen?
 
Omdat ik graag wil monitoren hoe mijn PH is. Een controller vind ik niet op aliexpress en als ik op het internet kijk dan kost een controller tegen de 200EUR.
Bijkomend werkt dat meestal dan ook met een CO2 set? Aangezien ik geen planten heb, lijkt me dit dan ook overbodig.



Ik zal de ervaringen van de mijne delen als ie toekomt. Zal nog wel weekje of 4 wachten zijn.
Ph kan je ook sturen met andere dingen dan co2
Maargoed heb je speciale vissen dat een druppeltest niet voldoet of is het meer een stukje gemak?
 
Ph kan je ook sturen met andere dingen dan co2
Maargoed heb je speciale vissen dat een druppeltest niet voldoet of is het meer een stukje gemak?
Ik heb een testkit, maar dat is inderdaad altijd het water testen.
Dus als de PH monitor accuraat is, dan is het makkelijker om de ph te controleren.
En hoe kan je PH dan sturen zonder co2, want ik ben daar echt een leek in.

Heb een PH en ORP controller van Alie hier, doet goed zijn werk, is nauwkeurig maar kijk of je simpel de PH electrode kunt vervangen...BNC stekker.
De PH electrode is nl het zwakke punt, die gaan vaak maar 6 tot 12 maanden mee. bestel dus meteen een extra electrode mee.
@JanCichlide die controller is er wel...heb eentje van alie hier liggen, moet wel een nieuwe PH electrode op.
Is een PH en ORP controler.
Heb je daar toevallig een link van?
 
gebruik hier kalk om me ph te verhogen met water wissel kun je het dan verlagen
 
Ik heb een testkit, maar dat is inderdaad altijd het water testen.
Dus als de PH monitor accuraat is, dan is het makkelijker om de ph te controleren.
En hoe kan je PH dan sturen zonder co2, want ik ben daar echt een leek in.


Heb je daar toevallig een link van?
Kan met diverse zuren verlagen of verhogen met basen.
BRS verkoopt doseerpompen die zo in het stopcontact kunnen, weet alleen niet of die ook op 230v 50Hz werken
 
Omdat ik graag wil monitoren hoe mijn PH is. Een controller vind ik niet op aliexpress en als ik op het internet kijk dan kost een controller tegen de 200EUR.
Bijkomend werkt dat meestal dan ook met een CO2 set? Aangezien ik geen planten heb, lijkt me dit dan ook overbodig.



Ik zal de ervaringen van de mijne delen als ie toekomt. Zal nog wel weekje of 4 wachten zijn.
Nou, die controller vind je ook bij Aliexpress wel. Sinds al wat langere tijd gebruik ik een eigenbouw aquarium computer maar voorheen heb ik jarenlang deze, voor 69,96 euro, gebruikt en die werkt echt prima:


Bovendien heb je er veel meer aan dan het door jouw gekozen apparaat.
 

Terug
Bovenaan