ph meter, dit KAN toch niet waar zijn


Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Berichten
456
Leeftijd
61
Er bestaan al topics over digitale ph meters, maar daar gaat mijn vraag niet opvallen of helemaal relevant zijn. Ik ben niet op zoek naar een advies welke nu de beste is en zo. Ik had er ééntje gekocht die ik mooi en goed geprijsd vond. Als hij een paar tienden puntjes zou afwijken is dat best, gaat mij om de eventuele relatieve veranderingen over tijd en bij verversingen van water.

Maar nu. Ik neem het ding nieuw uit de doos in gebruik en zie krankzinnige waarden, een soort soda, na enige tijd stabiliseerde hij wel rond de 8.5. Ok, dan de kalibratie procedure maar volgen. Geen verschil, dus ik aan dat knopje draaien om hem naar de 7 te krijgen. Hoe ik ook draai, er gebeurt helemaal niks. Nu heb ik net ff geen gedestileerd water in huis, maar goed schoonmaken en dan met een viltdoekje droog, dat moet toch wel een beetje helpen.

Vervolgens is mijn redenering, ok, dan voor nu maar niet goed gekalibreerd, maar hij moet dan toch wel een onderscheid kunnen maken tussen zuur en base. Ik mocht van mijn vriendin niet in de woonkamer in een beker plassen, dan maar een oplossing met schgoonmaakazijn gemaakt. Dat moet naar PH 2 - 3 gaan. Probe erin, niks nada noppes, gewoon 8.

Vraag: Kalibreren of niet, de precieze waarde of niet, vuil of niet, ik mag toch concluderen dat dit ding gewoon kapot is en het terugsturen ? Of zie ik iets essentieels over het hoofd? Is gedestileerd water voor reinigen een alles of niets verhaal waar het gaat over de werking van zo'n ding ?

gr

Mark
1642334817146.png
 
Staat wel op het apparaat;)
Nou Jessica en rjoemman..... toen ik eenmaal in de gaten kreeg dat dit nergens meer over ging en ik weer eens hele lelijke katten in veel te ruime zakken had gekocht.... dacht ik inderdaad dat de meter mijn bloeddruk, afwisselend in bovendruk en onderdroek, op een logaritmische schaal aan het weergeven was.
Er kwam al zo'n trillend klein adertje zichtbaar aan de zijkant van m'n hoofd.

Ik kan daar ZO slecht tegen.... kapotte spullen geleverd krijgen.

gr

Mark
 
Word het dan niet gewoon tijd om je eigen accounts te maken?
Tja dat heb ik destijd toen ik beheerder werd wel voorgesteld maar omdat iedereen me kende onder de naam Jessicapilon is dat niet verandert. Maar ja toen heb ik in mn handtekening maar de naam John gezet:!
 
Terug on-topic weer leden 😉, alhoewel deze discussie makkelijk de 2k zal halen in een aparte topic 🤣🤣🤣.

Maar die PH meter is een retourtje Mark, geen twijfel over mogelijk. Misschien krijg je bij de volgende er een bloedrukmeter bij als goedmakertje 😉.

Gr. Ed
 
OT: ph retour.
Dat was het.

Offtopic: John het is nou wel eens tijd je naam te wijzigen. Mensen kennen je wel ook als je JohnPilon heet 😀
Bedrijf krijg ik niet te pakken. Het is ook wel echt weer humor van de bovenste plank hoor. Het bedrijf heet namelijk "kalibratievloeistof.nl" , ze verkopen van alles, maar wat denk je dat er nu precies ontbreekt in de doos waar de meter en alles in zat..... jazeker.... DE KALIBRATIEVLOEISTOF. Je lacht je toch gek.

Bolpuntcom gebeld, zij gaan er verder nu voor mij achteraan. Dat zijn ook boeven, maar wel boeven met een goeie klantenservice.

fijne dag

Mark
 
Nou succes Mark want na alle ellende die je al hebt gehad is het ook nog niet makkelijk om er iets mee te doen zeg. Bol.com heeft in de regel wel goede service.
 
Bedrijf krijg ik niet te pakken. Het is ook wel echt weer humor van de bovenste plank hoor. Het bedrijf heet namelijk "kalibratievloeistof.nl" , ze verkopen van alles, maar wat denk je dat er nu precies ontbreekt in de doos waar de meter en alles in zat..... jazeker.... DE KALIBRATIEVLOEISTOF. Je lacht je toch gek.

Bolpuntcom gebeld, zij gaan er verder nu voor mij achteraan. Dat zijn ook boeven, maar wel boeven met een goeie klantenservice.

fijne dag

Mark
Ik begrijp je heel goed. maar soms is het wel belangrijk de service. soms is goedkoop ook duurkoop. zo zie je maar weer.
 
ik heb trouwens zo een ding in de kast liggen waar ik helemaal niks mee doe.
 
Goedkoop vergeleken met een jbl dennerle oid
Van Milwaukie was een veel duurdere ook mooi, er zijn ook van die combimeters die een ph probe hebben en daarnaast nog een temperatuur en een opgeloste stoffen meter. Maar ik had al een temperatuur logger gekocht, afgeprijsd van 300 zoveel voor honderdzeventig, en mijn zoutmeter van Hanna instruments ben ik waanzinnig tevreden over, dus zo'n combimeter wilde ik niet.

Deze waar we het nu over hebben was idd niet duur, net geen vier tientjes. Maar goed, ik hoop nog op een goeie oplossing dat ik gewoon dezelfde ga krijgen die wel werkt. Ik vind het gewoon een mooi ding dat naast alle andere metertjes op m'n bord hangt.

netjes op rij met kabels uit het zicht : temperatuurlogger - ph meter - electriciteits verbruiksmeter - extra temperatuurmeter in de sump - debietmeter opvoerpomp - ontvangst afstandsbediening van de verlichting.... en ik ga in de toekomst vast nog wel meer gadgets ophangen.... (camerabesturing, dislpay en besturing van stromingspompen)...

héérlijk al die spulletjes joh....... wie wil er eigenlijk überhaupt nog vissen ?

haha

Mark
 
Ik weet niet of je daar vaker koopt maar zelf koop ik hier vaak dit soort zaken:


Nou moeten jullie ophouden hoor ! Deze site is natuurlijk dodelijk. Er staan alleen maar dingen op die ik MOET hebben.

Het lijkt me verstandig dat ik even geen berichtjes van aquaforum meer lees.

fijne dag

Mark
 
Nou moeten jullie ophouden hoor ! Deze site is natuurlijk dodelijk. Er staan alleen maar dingen op die ik MOET hebben.

Het lijkt me verstandig dat ik even geen berichtjes van aquaforum meer lees.

fijne dag

Mark
Ja lekker zeg want we beginnen net op stoom te komen;).
 
Bedrijf krijg ik niet te pakken. Het is ook wel echt weer humor van de bovenste plank hoor. Het bedrijf heet namelijk "kalibratievloeistof.nl" , ze verkopen van alles, maar wat denk je dat er nu precies ontbreekt in de doos waar de meter en alles in zat..... jazeker.... DE KALIBRATIEVLOEISTOF. Je lacht je toch gek.

Bolpuntcom gebeld, zij gaan er verder nu voor mij achteraan. Dat zijn ook boeven, maar wel boeven met een goeie klantenservice.

fijne dag

Mark
Ik ga stuk xD

Ooit al eens bij watertesten.nl gekeken?
Kan je ook goed arm van worden
 

Terug
Bovenaan