paradijsvissen 2 mannen?


J

Jurgend71

Guest
Ik denk dat ik 2 mannen heb gekregen van de handelaar..de ene jaagt de andere altijd weg die 2de (de kleinste) verstopt hem altijd :stom:

ziehier 2 foto's van de bewuste paradijsvissen..
zijn het 2 mannen of niet?

paradijs vis 1 (de grootste van de 2)

paradijsvis-man1grootste-foto-2.jpg


De 2de paradijs vis (kleinste van de 2)

paradijsvis-MAN-2-2.jpg


graag hulp aub zodat ik zeker ben ga ik 1 wisselen voor een vrouw.. :daisy:

alvast bedankt
 
De eerste is een man en de 2e een vrouw. Dat je 2 geslachten hebt betekent nog niet dat ze ook een koppel willen vormen.

Hou ze ook niet te warm.
 
Kijk eens goed naar de buik van de 2e Harmen.
 
Ik had vroeger ook een paartje paradijsvissen. Man en vrouw, en die vochten elkaar ook de bak uit. Vooral als je een kleine bak hebt zijn paradijsvis mannen soms echte dictators.
 
Botia zei:
Kijk eens goed naar de buik van de 2e Harmen.

Niet zo bol dus vandaar dat ik man denk. Maar let op woord denk.
 
--EasY-- zei:
Ik had vroeger ook een paartje paradijsvissen. Man en vrouw, en die vochten elkaar ook de bak uit. Vooral als je een kleine bak hebt zijn paradijsvis mannen soms echte dictators.

Die van mij zijn poeslief. Hoe warm had jij ze staan?
 
hier zitten ze op 23 graden(winter)...naar de zomer toe zal dit geleidelijk verwarmen mee met de stijging van de zomerse temperaturen.. ;) subtropisch..

hier nog een foto van die 2de (de vermoedelijke vrouw???)

paradijsvis-MAN-2-3.jpg
 
Durf ik het nog steeds niet met zekerheid te zeggen.

Bij mij zitten ze onverwarmd dus nog kouder.
Heb je er nog andere vissen inzitten?
 
Ja.. :daisy:
5 pangio kuhli's
20 parel danio's
10 sherry barbelen
3 (trio) badis badis
10 mini Japonica garnalen
1 neritina slak

dat is het..
 
Dus alleen voor de neritina slak heb je het zo warm? Of moeten mini japonica's ook zo warm?
 
Aparte kleur, is dit een albino vorm aangezien ik ook rode ogen zie ?
 
Voor het visbestand met uitzondering van de neritina's zou 20 graden voldoende moeten zijn. Ik vind permanent 23 graden of warmer aan de hoge kant voor paradijsvissen. Dat kan de agressie wel verklaren.
 
22228 zei:
Aparte kleur, is dit een albino vorm aangezien ik ook rode ogen zie ?

Ja ....zijn albino's.. ;)

@Jones...ook voor de planten heb ik het wat warmer dan 20�...meestal is het maar 21� het varieert tussen 21� en 23� ...naar de zomer toe zal dit wat verwarmen mee met de seizoenen..ze zijn trouwens subtropisch..
 
Je gaf eerder aan dat ze in de winter op 23 graden zitten wat naar de zomer toe opwarmt.

Voor de meeste planten maakt 20 of 23 graden weinig uit. Ze groeien wat trager bij 20 graden, maar veel scheelt het gewoonlijk niet.
 
Jones zei:
Voor de meeste planten maakt 20 of 23 graden weinig uit. Ze groeien wat trager bij 20 graden, maar veel scheelt het gewoonlijk niet.
Als Jurgen het op prijs stelt kijk ik even in mijn grote aquariumplantenboek naar minimumtemperaturen, moet ik wel namen van de plantjes weten Jurgen ;)

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Jones zei:
Voor de meeste planten maakt 20 of 23 graden weinig uit. Ze groeien wat trager bij 20 graden, maar veel scheelt het gewoonlijk niet.
Als Jurgen het op prijs stelt kijk ik even in mijn grote aquariumplantenboek naar minimumtemperaturen, moet ik wel namen van de plantjes weten Jurgen ;)

~ Ivo

Hey Ivo ...geen probleem hoor.. :daisy:

dit zijn de planten die ik heb:
1. Vallisneria asiatica 3x
2. Cryptocoryne walkeri 3x
3. Eustralis stellata 2x
4. Rotala rotundifolia 3x
5. Ceratopteris thalictroides 2x
6. Cyperus helferi 2x
7. Rotala wallichii 2x
8. Lilaeopsis novea-zealandiae 3x
9. Cryptocoryne wendtii groen 3x

Als ik de temp bv laat zaken naar bv 21�, lager zal overdag niet gaan kamertemp is overdag 21�min. over nacht 17.5�min...
gaat de overschakeling dan geen kwaad kunnen voor de planten?

alvast bedankt
 
1. 4� C
2. 15� C
3. staat niet in het boek
4. 4� C
5. 18� C
6. 15� C
7. 15� C
8. "winterhard"
9. 15� C

Oftewel, lekker omlaag ermee zou ik zeggen (in stapjes van een graag per dag ofzo?) ;)
 
Mascha&Ivo zei:
1. 4� C
2. 15� C
3. staat niet in het boek
4. 4� C
5. 18� C
6. 15� C
7. 15� C
8. "winterhard"
9. 15� C

Oftewel, lekker omlaag ermee zou ik zeggen (in stapjes van een graag per dag ofzo?) ;)

bedankt :thumbs:

hier info nr 3 (of het echt klopt ben ik niet zeker..

Eustralis Stellata

Plaats in het aquarium: middenzone

Grootte: 30 cm

Temperatuur: 22-28�C

Licht: normaal tot veel

Herkomst: Zuidoost-Azi�
 
Gisteren zag ik plots een eigenaardig maar mooi (speciaal) gedrag bij de paradijsvissen...HET IS ZEKER EEN KOPPEL.... :daisy: :D ze hebben gisteren een paringsritueel gedaan ..prachtig.. :smitten:

bedankt allen voor de hulp en het gissen koppel of niet... :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan