Paradepaardje


trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Berichten
3,247
Leeftijd
46
Locatie
Grootebroek
Goedemiddag allemaal.

Ik zou in de toekomst (nu uiteraard nog niet omdat de bak net draait en ik eerst wil weten of het verstandig is)
Een betta man willen in mijn bak, ik vind ze mega mooi en het is dan echt een paradepaardje in mijn bak.
Maar is het verstandig?
Betta's kunnen toch niet met corydorassen? En waarom eigenlijk niet? (Ik ga er niet mijn corys voor opgeven)
Ook las ik ergens dat betta's liever in een kleine bak worden gehouden.
Voelen ze zich niet prettig in een grote bak?
Wat zijn de voor en nadelen en raden jullie het aan of af?
 
Goedemiddag allemaal.

Ik zou in de toekomst (nu uiteraard nog niet omdat de bak net draait en ik eerst wil weten of het verstandig is)
Een betta man willen in mijn bak, ik vind ze mega mooi en het is dan echt een paradepaardje in mijn bak.
Maar is het verstandig?
Betta's kunnen toch niet met corydorassen? En waarom eigenlijk niet? (Ik ga er niet mijn corys voor opgeven)
Ook las ik ergens dat betta's liever in een kleine bak worden gehouden.
Voelen ze zich niet prettig in een grote bak?
Wat zijn de voor en nadelen en raden jullie het aan of af?

Hoe kom je erbij dat ze niet met cory's kunnen? Is juist een top combo.

Ja de mijne deden het beter toen ze solitair in een 25liter bakje zaten dan toen ze in een 120 liter bakje met andere vissen zaten.
 
Hoe kom je erbij dat ze niet met cory's kunnen? Is juist een top combo.

Ja de mijne deden het beter toen ze solitair in een 25liter bakje zaten dan toen ze in een 120 liter bakje met andere vissen zaten.

Oh okee volgens mij had ik dat ergens op dit forum gelezen dat betta's en corys niet samen kunnen maar weet het niet meer.
Wat is eigenlijk de reden dat ze zich in een grote bak niet zo prettig voelen?
 
Wat is eigenlijk de reden dat ze zich in een grote bak niet zo prettig voelen?

Ja de preciese reden durf ik niet te zeggen, maar in het wild hebben ze een relatief klein territorium die ze niet vaak verlaten (heb ik begrepen althans)

Wat ik uit eigen ervaring wel merk is dat ze andere vissen snel te druk vinden en dan dus maar ergens stil in een hoek gaan hangen.

En laat wel wezen: we zetten geen 120liter bak neer voor 1 betta.
 
Ja de preciese reden durf ik niet te zeggen, maar in het wild hebben ze een relatief klein territorium die ze niet vaak verlaten (heb ik begrepen althans)

Wat ik uit eigen ervaring wel merk is dat ze andere vissen snel te druk vinden en dan dus maar ergens stil in een hoek gaan hangen.

En laat wel wezen: we zetten geen 120liter bak neer voor 1 betta.

Nee uiteraard niet voor 1 betta. Maar hij komt er dan bijj als gezelschap.
Ik heb nu:

9 corydorassen
3 neontetras
6 valse tetras paracheirodon simulans
1 black mollys (word ander huisje voor gezocht)
1 danio albonileatus (word ander huisje voor gezocht)
1 pleco (word ander huisje voor gezocht)
1 ancistrus
3 japonica garnalen
1 waaierhand garnaal.
 
Wat dacht je anders van een koppel of harem goerami's als paradevis? Je Vision 180 is er groot zat voor. Je mist alleen wat drijfplanten maar je kunt ook je valisneria laten groeien tot het op het oppervlakte hangt.
 
Wat dacht je anders van een koppel of harem goerami's als paradevis? Je Vision 180 is er groot zat voor. Je mist alleen wat drijfplanten maar je kunt ook je valisneria laten groeien tot het op het oppervlakte hangt.

Goerami's zijn idd ook mooi.
Zekers een overweging waard.
Ik heb vorige week van Ton wat drijfplantjes gekregen en het is idd de bedoeling dat de valisneria over het oppervlak groeit.
 

Terug
Bovenaan