Panda Moor (sluierstaart)?


A

Azerox

Guest
Hallo.

Onlangs zag ik de Panda Moor (Sluierstaart) op internet voobij komen. Ik vraag me af of iemand een idee heeft wie deze mooie visjes te koop heeft?

Kan alleen aquariumverldhuis vinden, maar misschien dat er nog anderen zijn?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!

Mvg,

Arjan

V56aCrFSfa_juAU0NFzWkADcff6MkuPh.jpeg
 
Kijk eens in China.
Daar is hij gekweekt ook.
 
Ze hebben ze vaak wel in dierenwinkels,
marktplaats kan je ook eens kijken.

En sommige dierenwinkels willen ook wel eens bestellen voor je :)
Succes!
 
Houd er wel rekening mee dat de zwarte kleur al snel verdwijnt en je een witte vis overhoudt.

Het wordt trouwens alleen moor genoemd als de vis helemaal zwart is.
 
heb mijne gewoon van een tuincentrum, idd ze verkleuren heel snel mijne is wit met oranje geworden. maar wel leuk om te zien
 
Ja had ik al gelezen, maar vind het wel een mooie vis hoe dan ook.

Kan hem helaas nergens anders vinden,niet op marktplaats niet ergens in de buurt.

Dacht dan vraag ik hier even.
 
Als ik je andere topics lees wil je een bak met tropische vissen, en dat is deze vis niet.
 
Dat klopt helemaal, maar dat duurt nog even.

Ik heb ook een andere aquarium met dus sluierstaarten ;)

Tropische bak gaat na de zomer komen :D
 
Oke ;)

Ik heb net even gekeken en de grootste siervis groothandel van Nederland (waar veel winkels bestellen) heeft momenteel geen Panda's.

Eigenlijk zijn het gewoon jonge vissen die van hun jeugdkleur overgaan naar Wit, en is Panda een handige verkoopterm. Net zoals de Oranje met zwarte die verkocht worden die gaan naar Oranje.
 
Oke want ik zie dat je ze bij veldhuis zelfs van 15cm kan kopen.

Lijkt me dan toch geen jonkies meer?

Ach het lijkt me gewoon leuk zon beestje, heb al een keer een verkleurde gezien en die was wel apart.

Ik zoek nog wel even verder :p
 
Prachtige dieren, ik snap heel goed dat mensen vallen hiervoor.. ook al vraag ik me (als leek) af in hoeverre deze dieren last hebben van die grote ogen.
 
kellemes zei:
Prachtige dieren, ik snap heel goed dat mensen vallen hiervoor.. ook al vraag ik me (als leek) af in hoeverre deze dieren last hebben van die grote ogen.

Bij deze vraag ik me het nog niet echt af, bij hemelkijkers wel....
 
kellemes zei:
Prachtige dieren, ik snap heel goed dat mensen vallen hiervoor.. ook al vraag ik me (als leek) af in hoeverre deze dieren last hebben van die grote ogen.
De ogen beschadigen best snel dus daar kunnen ze zeker last van hebben. Ook zien deze vissen minder goed, maar hun reuk vang dat goed op.
 
Die van 15cm zijn nog geen of net aan een jaar hoor. In een ruime omgeving groeien ze zeer hard.
 
Dus de kwaliteit van deze visjes is vaak wel wat minder?
 
Hoezo denk je dat?
 
Ja, die conclusie snap ik ook niet.
 
Oh door het bericht van kellemes en Jones.
 
Hoeveel last ze hebben van de lichaamsbouw zegt niets over de kwaliteit in dit geval. Alle Demekins hebben dit probleem met hun ogen.
 

Terug
Bovenaan