Paaiuitslag bij vrouwtje?!


Z

Zharloed

Guest
Hi allemaal, er gebeuren vreemde dingen in mijn aquarium.

Ik heb 2 fantail sluierstaarten (heb ze een half jaar geleden samen gekocht) waarvan 1 een beetje groter is dan de andere, duidelijk dominanter en sterker is dan de andere, "zij" is duidelijk ronder van vorm en wordt vaak achterna gejaagd door "hem" wie duidelijk ook paaiuitslag op zijn kaakjes heeft. Het achterna jagen lijkt 100% overeen te komen met paar gedrag; hij hapt/duwt aan/tegen haar buikje en zij schud dan hevig met haar poep om eitjes te lossen, al is dit nog niet erg duidelijk gebeurd... er kleefden 1 x witte doorzichtige bolletjes aan een plant maar hier is niks van geworden.

Nu vandaag merk ik plots op dat het "vrouwtje" ook witte puntjes heeft op haar kaakjes??? En het is duidelijk paaiuitslag, geen wittestip :/

Nu ben ik helemaal in de war!
 
foto? De witte bolletjes die doorzichtig blijven waar een zwart stipje in komt zijn dan bevrucht. Onbevrucht gaan ze schimmelen. Na eitjes water verversen want mannetje gaat hom sproeien en vervuild je water. Ze vreten ze ook op. Eerste paar keer eitjes kunnen ook beter niet uitkomen. Zijn nog geen "kwaliteits"eitjes. Als je ze op een later moment wil laten uitkomen kun je dit beter apart zetten maar vraagt erg veel onderhoud en voerbeurten. Fry voer.
 

Terug
Bovenaan