Paaischade bij mannen of vinrot?


Goud

Well-known member
Lid geworden
28 maart 2011
Berichten
825
Leeftijd
45
Vanmorgen zag ik tot mijn grote schrik dat vooral Moor erg toegetakeld is. Normaal gesproken zie ik alleen scheurtjes in de vinnen bij mijn redcap (is de vrouw de andere 2 zijn de mannen) maar nu dus ook bij Moor en Faintail.

Zal wat foto's posten:

SAM_0643_zpsebdb9cdf.jpg


SAM_0652_zpsd39ce6eb.jpg
 
Als je dat gerafelde ziet, dan zou ik inderdaad vinrot zeggen.
Lijkt me sterk dat hij heel zijn rugvin alleen aan het bovende randje heeft beschadigt.
maar ik wacht even reactie van andere af.
 
Dit zijn typische beschadigingen door het paaien. Je hoeft er verder niets aan te doen :)
 
Ook zijn staartvin is beschadigd en zijn anaalvinnen. Bij faintail is de rugvin gekarteld en een beetje schade aan de staartvinnen maar niet zo veel. Bij redcap is de rugvin een beetje beschadigd maar die wordt iedere ochtend achterna gezeten en de schade is meestal miniem zo ook nu.

Indien het vinrot is kan dat meegekomen zijn met de bodem (nieuw) en de planten (allen nieuw). Die zijn er vorige week donderdag avond ingegaan namelijk. Zou wel erg zuur zijn.
 
Jones zei:
Dit zijn typische beschadigingen door het paaien. Je hoeft er verder niets aan te doen :)
Hebben jou mannen dit ook dus? Heb het bij mijn vrouw wel vaker gezien maar bij de mannen niet of een enkel scheurtje na.
 
Ik heb het hier regelmatig gezien. De laatste tijd niet meer omdat Bob Ross de enige man is en geen interesse in de dames heeft. Destijds zag het er bij mijn vissen exact zo uit. Soms waren hele vinnen gescheurd.
 
Ok oef gelukkig denk post ze toch voor de zekerheid. Heb wel ff extra ververst daarnet voor de zekerheid want de eitjes zie ik nu niet meer zo makkelijk met bodem en planten en zo.
 
wel gek dat heel die rugvin zo gerafelt is aan de bovenkant
 
Jones zei:
Ik heb het hier regelmatig gezien. De laatste tijd niet meer omdat Bob Ross de enige man is en geen interesse in de dames heeft. Destijds zag het er bij mijn vissen exact zo uit. Soms waren hele vinnen gescheurd.
Je hebt gelijk het is gewoon paaischade.

Misschien komt Bob Ross wel in de stemming als je er een mannetje bij zet. :p Homosexualiteit komt zelfs bij vissen voor.
 
:)
 
Hoe gaat het nu met de vissen en vooral met Moor?
Zijn de vinnen al weer wat aan het herstellen? Niet erger geworden?
 
Het is al minder. De vissen zitten elkaar nog wel steeds iedere dag achterna en heb steeds weer oogjes op stokjes rondzwemmen.
 
...oogjes op stokjes.....hihihi :D

Wel vervelend dat gestoei elke keer.
 

Terug
Bovenaan