overloop wegwerken uit het zicht ?


robin v

Well-known member
Lid geworden
19 januari 2020
Berichten
70
Leeftijd
47
Locatie
maasland
mijn aquarium wordt een doorkijk bak dus mijn overloop (ivm bioloog )komt op de kopsekant tegen de muur.
die kopse kant is aan de buitenkant al zwart geschilderd nu wil ik alleen nog de overloop zoveel mogelijk uit het zicht werken.
zelf zat ik te denken om de binnen kant zwart te verven, maar ja gaat dat of zijn er betere oplossingen.
ik hoor het graag.
 
Plakfolie aan de buitenkant.
Maar mijn overloop en droogkamer zijn nog open maar vind het persoonlijk niet storend.
Ik zie in m’n overloop direct of er iets mis is, is wel eens een maanvis in gezwommen..
 
Of je zet er een zwarte filtermat voor, groeit er vanzelf allerlei mosjes op en je hebt geen kans dat er vissen in je overloop komen (wij hebben een overflow systeem met een bioloog en ook overal een zwarte filtermat voor gemaakt, heb je eigenlijk een hmf erbij
 
@ tuinkabouter
volgens mij is die van jou in het aquarium ook zwart gemaakt of zie ik dat nou verkeerd ?
maar zicht op de overloop daar is ook wel wat van te zeggen

zwarte filtermat is idd ook optie die ga ik zeker meenemen in de keuze
 
@ tuinkabouter
volgens mij is die van jou in het aquarium ook zwart gemaakt of zie ik dat nou verkeerd ?
maar zicht op de overloop daar is ook wel wat van te zeggen

zwarte filtermat is idd ook optie die ga ik zeker meenemen in de keuze
Nee klopt, binnen zit er zwart glas op geplakt.
Maar de buitenkant ziet er bij mij zo uit
818F63FE-B8AA-4327-B82F-820552058946.jpeg
 
Zo heeft eheim het gedaan. Vindt beetje goedkope oplossing voor zo'n duur aquarium maar ja stoor mij er niet aan. Belangrijks is toch wat er verder inzit.
 

Bijlagen

  • 20200929_123415.jpg
    20200929_123415.jpg
    134.5 KB · Weergaven: 126
Je kunt aan de binnenzijde een dunne plaat zwart plexiglas plakken. Kan je zo vastzetten met drupje kit...
 
Bedankt allemaal voor het meedenken, in eerste instantie laat ik het zo en als ik me eraan stoor dan zet ik er zwarte filter matten tegenaan
 

Terug
Bovenaan