Oude decoratie hergebruiken


E

Ennazus

Guest
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb jaren geleden een aquarium gehad en nu sinds dit jaar weer een nieuwe.
Vandaag kwam ik oude decoratie tegen van een aantal jaren geleden. Kan ik dit na goed afspoelen gewoon opnieuw gebruiken in mijn aquarium na lang in de schuur te hebben gelegen? Kan dit geen kwaad?

Ik hoor het graag!

Groetjes, Suzanne
 
Wat voor decoratie hebben we t over? van die sponsgebob huisjes ect of echte stukken hout?
 
Goede vraag! ;) kan zijn dat het enkel met heet water en goed borstelen zo je bak in kan maar als er bv een aangetaste verflaag opzit kan je dat beter niet doen.
 
Goede vraag! ;) kan zijn dat het enkel met heet water en goed borstelen zo je bak in kan maar als er bv een aangetaste verflaag opzit kan je dat beter niet doen.

Ik zie in ieder geval niets zichtbaars wat is aangetast. Ik zal een foto posten van het decoratie stuk (heb hem er inmiddels net toch maar in gedaan namelijk)
 
IMG_1568.JPG


Het gaat om de boomstam rechts
 
Ken iemand die zo'n ding in zijn bak had en heeft zijn vis zichzelf aan opgehangen!
Geintje natuurlijk maar wat heb je weinig geduld! ;)
Vraag je eerst om advies maar ondertussen stop je het in je bak.
 
Ken iemand die zo'n ding in zijn bak had en heeft zijn vis zichzelf aan opgehangen!
Geintje natuurlijk maar wat heb je weinig geduld! ;)
Vraag je eerst om advies maar ondertussen stop je het in je bak.

Haha, ze hebben geen touw dus dat gaat lastig dan. En ja, maar anders had ik hem er snel weer uitgehaald.
 
Staat niet verkeerd hoor,misschien wel mooi om nog iets van een hogere plant tussen het hout en het filter te zetten bv.
 
Staat niet verkeerd hoor,misschien wel mooi om nog iets van een hogere plant tussen het hout en het filter te zetten bv.

dankjewel, dat is inderdaad wel mooi ja! Ik had er een hele mooie grote bos Hoornblad staan, alleen geen een (zuurstof/achtergrond) plant is veilig voor mijn sluierstaarten, dus de helft is weggegeten zoals je ziet. :D
 
Ja dat is wel een dingetje met goudvissen idd.
Misschien iets van Vallisneria proberen maar geen idee of ze dat ook eten.
 
Ja dat is wel een dingetje met goudvissen idd.
Misschien iets van Vallisneria proberen maar geen idee of ze dat ook eten.

De Vallisneria nana heb ik een tijdje geleden gehad, maar deze aten ze ook op en ik had er een dagtaak aan om ze elke keer weer terug te planten nadat ze ze eruit trokken, terwijl ze diep genoeg in het grind stonden. Werkelijk bulldozers (ik heb ze bezig gezien:p). Op internet staat dat sluierstaarten van Hoornblad afblijven over het algemeen, maar deze dus niet.
Misschien dat ze wel van de grove Vallisneria afblijven.
 
Denk dat ze vallisneria telkens uit de grond gaan trekken.

Opgebonden anubias of javavaren heeft meer kans gok ik zo.
 

Terug
Bovenaan