Oudbekende sluit weer aan


V

Visfanaat

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Visfanaat, heb altijd aquaria gehad. Denk jaar of 8 geleden mijn bak lek, en had toen geen centjes helaas. Al die jaren echt periodes gehad dat ik het echt miste. Vorig jaar is mijn hond ingeslapen, en toen had ik niks meer. Maanden verdriet gehad, door Corona en een gebroken been plus 5 maanden gips wat geld gespaard. En besloten ik wil weer een bak.

Vanaf oktober bezig geweest om een rio 450 led te bemachtigen, en vorige week is het eindelijk gelukt. Eind vorig jaar ook besloten om een nieuwe hond te nemen. En ook dat viel niet mee. Dacht maanden terug, zal je zien, het aquarium en een hondje komen op hetzelfde moment.

Nou, zat één dag tussen haha! Dus heel druk hier, en weer gezellig en leuk. En tussendoor de bak inrichten.

Ik wil graag een Amazone bak. Heb er nu 4 soorten Anubias in, en heel veel Javavaren, wat javamos en wat mosbolletjes. Paar grote stukken kienhout. Wat stokjes erbij nog. Misschien wat bladeren. Heb nog extra anubias voor de zij- en achterwanden besteld, komen deze week als het goed is.

En dan nog even een week of twee indraaien nog wel denk. En dan de visjes. Deze drie begin ik mee, en zijn al zeker.

- Simulans, Blauwe neon ook wel eens genoemd. Stuk of 20-25 denk ik.
- 7 corydoras sterbai
- 7 corydoras Adolfoi

De corys zou ik eventueel nog aan kunnen vullen tot 11 per soort of zo. Maar begin met 7.

Dan heb ik misschien deze nog

- een pleco van iemand die er vanaf wilt. 10 cm, al best oud. Maar moet hem nog checken, welke het is.

- witpunt tetras, stuk of 11. Deze laatste kan echter zo maar veranderen in bv citroen tetras, of roodneuzen. Ben er nog niet zeker over.

Twijfel ook nog even of ik een ‘blackwater’ tintje wil. Maar zit nu weer op het idee dat maar te laten.

Nou, ok.... tot zover even. 😊🍻👍
 

Bijlagen

  • 29599BB2-69FF-4EFB-A6C6-FB2D5CAEC025.jpeg
    29599BB2-69FF-4EFB-A6C6-FB2D5CAEC025.jpeg
    220.1 KB · Weergaven: 81
Welkom en wat voor hondje is het geworden?
 
Mooie bak is het al! Welkom op het forum. :D
 
Welke techniek gebruik je?

Mvg ronald
 
Het is een Jack Russel. Gijsje 😊


@ Ronald

Ik start met de standaard led lampen en ook met de binnenfilter. Maar wil daar een fluval buitenfilter voor. Hopelijk in de loop van dit jaar.

Verder nog geen plannen.
 
Welkom, leuke hondjes die Jack Russels hebben we vroeger ook gehad, mijzelf altijd afgevraagd wie er vermoeiender was, ik of de hond :ROFLMAO:
 
Welkom terug! En mooie bak al!
 

Terug
Bovenaan